عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » معاون سیاسی : نقش رسانه‌ها را برای فرهنگ‌سازی، ترویج و تشویق مردم بالاخص زوج‌های جوان به فرزندآوری را بسیار مهم دانست

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه

معاون سیاسی : نقش رسانه‌ها را برای فرهنگ‌سازی، ترویج و تشویق مردم بالاخص زوج‌های جوان به فرزندآوری را بسیار مهم دانست

معاون سیاسی : نقش رسانه‌ها را برای فرهنگ‌سازی، ترویج و تشویق مردم بالاخص زوج‌های جوان به فرزندآوری را بسیار مهم دانست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی به مناسبت روز جهانی جمعیت بر لزوم توجه جدی ادارات و نهادها برای تحقق سیاست‌های کلی ابلاغی جمعیت تاکید کرد و گفت: جوانی جمعیت به اقتدار ملی کشور کمک می‌کند بنابراین توجه به مشکلات جوانان، ازدواج آسان آنها و فرزندآوری زوج‌ها ضروری است.  
فرزانه جعفری، نقش رسانه‌ها را برای فرهنگ‌سازی، ترویج و تشویق مردم بالاخص زوج‌های جوان به فرزندآوری و رشد جمعیت را بسیار مهم دانست و افزود: روند نزولی کاهش ازدواج‌ها و زاد و ولدها از یک سو و افزایش طلاق‌ها از سوی دیگر، نگران کننده است و آینده جامعه را با چالش پیری جمعیت مواجه می‌کند.
رییس اداره ثبت احوال گنبدکاووس گفت که نسبت آمار تولد به مرگ در این شهرستان به ازای هر ۷ تولد یک مرگ در سال ۹۱ به هر سه تولد یک مرگ در پایان سال ۹۹ کاهش یافت که استمرار این رویه طی ۱۰ سال آینده به برابری آمار این ۲ واقعه حیاتی و پیری جمعیت منجر خواهد شد.
جلیل‌گلدی امانزاده اظهار داشت: نسبت ازدواج به طلاق نیز در این شهرستان به ازای هر ۹ ازدواج یک طلاق در سال ۹۱ به هر سه ازدواج یک طلاق کاهش یافته است.
وی بابیان اینکه استمرار کاهش ازدواج نسبت به طلاق زنگ خطر جدی برای رشد جمعیت شهرستان به‌شمار می‌رود، افزود: آسیب شناسی روند نزولی وقایع حیاتی توسط کارشناسان و ارائه راهکار عملی برای مقابله پیری جمعیت ضروری است.
رییس اداره ثبت احوال گنبدکاووس همچنین با ارائه آماری از ثبت وقایع حیاتی چهارگانه این شهرستان درسال ۹۹ گفت: پارسال ۶ هزار و ۶۷۵ ولادت ثبت شد که ۵.۶ درصد نسبت به سال قبل آن کاهش داشت ضمن اینکه در فروردین امسال نیز ۵۵۲ ولادت در گنبدکاووس ثبت شد که ۳.۲ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

وی از ثبت سه هزار و ۲۴۲ واقعه ازدواج، ۷۷۸ طلاق طی سال گذشته در گنبدکاووس خبر داد و افزود: میزان طلاق رخ داده پارسال در مقایسه با سال قبل آن ۴.۴ درصد افزایش و آمار ازدواج پارسال درمقایسه با سال ۹۸ نیز ۶ دهم درصد افزایش داشته است.
امانزاده، به افزایش سن ازدواج در گنبدکاووس نیز اشاره کرد و بیان داشت: درسال ۹۹ میانگین سن زوج ۳۵.۸ سال و سن زوجه ۳۱/۶ سال بوده که نسبت به یک دهه قبل روند افزایشی به خود گرفته است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس نیز دراین جلسه با اشاره به افزایش سن ازدواج زوج و زوجه و تاثیر آن بر سخت شدن باروری و فرزند آوری، گفت: فاصله پنج تا ۶ سال از زمان ازدواج تا فرزندآوری، فاصله زیاد بین فرزندان و تمایل بیشتر زوج‌ها به تک فرزندی و همچنین کاهش آمار ازدواج‌ها و افزایش طلاق‌ها از آسیب‌های جدی حوزه جمعیت و کاهش نرخ رشد آن است.
فرهاد بدیعی افزود: مجموعه شبکه بهداشت و درمان در راستای سیاست‌های چهارده‌گانه ابلاغی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری، اقدامات عملی از جمله حمایت از زنان باردار بویژه در مناطق روستایی که افراد دارای پرونده سلامت هستند و برگزاری کلاس‌های آموزشی پیش از ازدواج و تشویق زوج‌ها به فرزندآوری در سنین مناسب بارداری، انجام می‌دهد.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 212
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2900

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 913
بازدید دیروز: 351
بازدید ماه:1498
بازدید سال:16297
بازدید کل:1178620