عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » امام جمعه گنبدکاووس: رسانه‌ها فرهنگ پرداخت زکات را ترویج کنند

معاون استاندار و فرماندارویژه

امام جمعه گنبدکاووس: رسانه‌ها فرهنگ پرداخت زکات را ترویج کنند

امام جمعه گنبدکاووس: رسانه‌ها فرهنگ پرداخت زکات را ترویج کنند

امام جمعه گنبدکاووس با مهم دانستن پرداخت زکات در جامعه اسلامی و مصارف آن برای بهبود معیشت نیازمندان، از خبرنگاران و رسانه‌های این شهرستان خواست برای ترویج بیشتر این واجب الهی در جامعه تلاش کنند.
حجت الاسلام محمود ترابی در جلسه شورای زکات گنبدکاووس اظهار داشت: مشکلات اقتصادی مانند تحریم‌، گرانی و تورم در کنار شیوع کرونا سبب شده بخشی از مردم با مشکلات معیشتی مواجه شده و نیازمند دریافت کمک باشند.
وی بابیان اینکه از محل پرداخت زکات‌های واجب و مستحبی می‌توان به تعداد بیشتری از نیازمندان کمک کرد، افزود: رسانه‌ها نقش تاثیرگذاری در ترویج فرهنگ پرداخت این واجب الهی برعهده دارند.
حجت الاسلام ترابی با اشاره به خشکسالی امسال و کاهش تولید محصولات پاییزه در گنبدکاووس اضافه کرد: اگرچه بخشی از تولید غلات شهرستان کاهش یافته اما می‌توان از ظرفیت نیکوکاران و برخی واحدهای تولیدی منطقه در قالب زکات مستحبی برای کمک به معیشت نیازمندان استفاده کرد.
مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس نیز دراین جلسه با اشاره به کاهش میزان بارش‌ها درسال زراعی جاری (مهر ۹۹ تاکنون) به‌ویژه در ماه فروردین گفت: پیامد این خشکسالی خسارت ۲۰ تا ۸۰ درصدی به بخش قابل توجهی از مزارع گندم، جو و کلزا این شهرستان است.
غلامعلی نورا افزود: خشکسالی امسال سبب شد تولید ۱۰۰ هزار تن گندم، ۲۵ هزار تن جو و ۶ هزار تن کلزای گنبدکاووس در مقایسه با سال قبل کاهش یابد.
فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این جلسه از آمادگی فرمانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی برای جمع آوری زکات این شهرستان خبر داد.
مهندس عبدالقدیر کریمی با اشاره به اقامه نماز عید فطر در این شهرستان از نمازگزاران خواست برای حفظ سلامت خود و خانواده‌ها پس از اقامه نماز عید فطر از احوال پرسی رایج ایام عید، دید و بازدیدها و دورهمی‌ها پرهیز کنند.
رییس کمیته امداد منطقه یک گنبدکاووس نیز در این جلسه گفت که مردم این شهرستان در سال گذشته ۱۰۶ میلیارد ریال شامل ۹۱ میلیارد ریال زکات مال و ۱۵ میلیارد ریال زکات فطره به کمیته امداد پرداخت کردند.
محمد باقرپور افزود: از مجموع زکات پرداخت شده ۸۶ درصد صرف تهیه بسته غذایی برای نیازمندان و بقیه صرف تهیه جهیزیه، کمک هزینه تحصیلی و تعمیرات مسکن نیازمندان و مددجویان شد.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 416
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2892

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 313
بازدید دیروز: 1213
بازدید ماه:2111
بازدید سال:16910
بازدید کل:1179233