عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » فلسفه و مسوولیت اجتماعی رسانه‌ها آگاهی بخشی به جامعه درچارچوب قانون اساسی، مبانی شرعی، اخلاقی، عرفی و وجدان است


فلسفه و مسوولیت اجتماعی رسانه‌ها آگاهی بخشی به جامعه درچارچوب قانون اساسی، مبانی شرعی، اخلاقی، عرفی و وجدان است

فلسفه و مسوولیت اجتماعی رسانه‌ها آگاهی بخشی به جامعه درچارچوب قانون اساسی، مبانی شرعی، اخلاقی، عرفی و وجدان است

دادستان عمومی و انقلاب گنبدکاووس در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه، فعالان فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با موضوع انتخابات ، فلسفه و مسوولیت اجتماعی رسانه‌ها را آگاهی بخشی به جامعه و درچارچوب قانون اساسی، مبانی شرعی، اخلاقی، عرفی و وجدان دانست و گفت: این آگاهی بخشی که در حوزه‌های مختلف از جمله انتخابات صورت می‌گیرد باید به علم مخاطب بیفزاید و نه اینکه در او ایجاد شبهه کند.
سیدخسرو خلیلی افزود: رسانه‌ها باید با تولید محتوا آگاهی مردم نسبت به علت برگزاری انتخابات و تاثیر آن در سرنوشت مردم و نظام سیاسی، ضرورت حضور حداکثری در این عرصه مهم سیاسی را ارتقا دهند.
همچنین رییس اداره اطلاعات گنبدکاووس در این نشست گفت: حرمت قلم و آنچه که می‌نویسد تنها باید برای آگاهی بخشی صحیح به مردم و درچارچوب مصالح نظام و قانون باشد تا خدشه‌ای به امنیت و احساس آن بویژه در استان گلستان که اقوام و مذاهب آن الگوی وحدت، همبستگی و زندگی مسالمت آمیز در کشور هستند، وارد نشود.
واعظی افزود: امروز دشمنان و معاندان نظام جمهوری اسلامی برای ایجاد نارضایتی عمومی درجامعه، ناامید کردن مردم نسبت به نظام و حاکمیت و ایجاد تفرقه در بین اقوام و مذاهب تلاش زیادی می‌کنند که رسانه‌ها، خبرنگاران و فعالان فضای مجازی باید مراقب این توطئه‌ها باشند و از همسو شدن با آنان از طریق نشر یا بازنشر اخبار غیرموثق و یا مطرح کردن مسائل قومی و مذهبی پرهیز نموده و به تقویت نظام و حاکمیت کمک نمایند.
رییس پلیس فتا گلستان نیز در این نشست با اشاره به نقش و کارکرد فضای مجازی و استفاده ابزاری دشمنان برای تهدید نرم، هدایت جامعه و فروپاشی آن گفت: دشمنان از این ابزار و به شیوه القا و اقناع، دروغ پردازی، دعوت مردم به هنجارشکنی و ترویج مسائل غیراخلاقی، برای تضعیف آرمان‌ها و ارزش‌های نظام استفاده می کنند.
سرهنگ ابراهیم پرسا همچنین با اشاره به برخی تهدیدات فضای مجازی، برلزوم آگاهی مدیران کانال‌های شبکه‌های اجتماعی و مجازی و نیز داوطلبان عضویت در شوراهای شهر و روستا نسبت به محتوای جرایم رایانه‌ای تاکید کرد و افزود: درصورت تخلف از این قوانین پلیس فتا با همراهی دستگاه قضایی با متخلفان برخورد می‌کند


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 210
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2891

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 24
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:830
بازدید سال:830
بازدید کل:1163153