عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » موضع علمای اهل سنت نسبت به حادثه گنبدکاووس قابل تقدیر است

معاون استاندار و فرماندارویژه

موضع علمای اهل سنت نسبت به حادثه گنبدکاووس قابل تقدیر است

موضع علمای اهل سنت نسبت به حادثه گنبدکاووس قابل تقدیر است

اعضای شورای تامین و نماینده مردم گنبدکاووس در نشست با جمعی از علمای اهل سنت این شهرستان از موضع‌گیری به موقع آن‌ها پس از حادثه آزار و اذیت ۲ کودک در یکی از روستاهای گنبد و دعوت مردم به حفظ وحدت، آرامش و تمکین به قانون قدردانی کرده و خواستار استمرار آن شدند.
فرماندار ویژه، رییس اداره اطلاعات، فرمانده سپاه، دادستان و نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی در این نشست با محکوم کردن حادثه آزار و اذیت ۲ کودک هفت و هشت ساله توسط مردی ۵۵ ساله در یکی از روستاهای این شهرستان گفتند که مواضع صریح و شفاف علمای اهل سنت پس از تجمع عده‌ای مقابل دادگستری، توطئه دشمنان انقلاب برای ایجاد تفرقه و برهم زدن وحدت و آرامش منطقه را نقش برآب کرد.
مدیران گنبدکاووس به علمای حاضر در نشست و مردم این شهرستان اطمینان دادند که دستگاه قضایی با سرعت و قاطعیت به پرونده فرد خاطی رسیدگی کرده و پس از بررسی کامل برابر قوانین حکم عادلانه صادر می‌کند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس در این نشست گفت: این اتفاق علاوه بر اینکه عید را به کام مردم منطقه تلخ کرد، دل تمام انسان‌های آزاده را نیز متاثر ساخت.
عبدالقدیر کریمی، وحدت و انسجام بین اقوام و مذاهب در گنبدکاووس را در کشور کم نظیر دانست و افزود: برهم زدن وحدت، آرامش و امنیت منطقه، خط قرمز مردم شهرستان است و هرگز اجازه نخواهند فرد یا گروهی، کوچکترین خدشه‌ای به آن وارد کنند.
وی اضافه کرد: حضور علما و روحانیون در بین مردم سبب دلگرمی، حفظ و تقویت وحدت و انسجام آنها می‌شود و اگر مواضع و پیام‌های به موقع این قشر نبود شاید حادثه گنبدکاووس به یک بحران تبدیل می‌شد.
نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با صلح جو دانستن مردم شیعه و اهل سنت این شهرستان و فهم مشترک آنها نسبت به مسائل و حوادث، گفت که حادثه هفته گذشته یکی از روستاهای گنبد، هیچ ارتباطی به قومیت یا مذهب ندارد.
امانقلیچ شادمهر افزود: به عنوان نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی و دیگر مدیران شهرستان و استان گلستان با جدیت پیگیر رسیدگی به پرونده هستیم.
همچنین دادستان عمومی و انقلاب گنبدکاووس نیز در این نشست گفت که این پرونده با سرعت و دقت در حال رسیدگی است و بدون تردید عدالت اجرا خواهد شد تا حقی تضییع نشود.
سیدخسرو خلیلی با قدردانی از مواضع علما و بزرگان اهل سنت در قبال این حادثه اضافه کرد: علما و روحانیون، بزرگان و مدیران در هر جامعه‌ای، الگوی دیگران هستند و باید با ارشادات خود نسل جوان را که در حوادث احساسی برخورد می‌کنند، نسبت به اصول و ارزش‌ها آگاه نمایند.
همچنین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس نیز دراین نشست گفت که با هوشیاری مردم و مواضع‌گیری به موقع علما و روحانیون و اقدامات مسوولان متولی، نقشه دشمن برای سوء استفاده از حادثه رخ داده در این شهرستان شکست خورد.
سرهنگ رمضانعلی قاسم‌پور با همیشگی دانستن توطئه‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی و مردم آن، افزود: هدف دشمنان براندازی نظام اسلامی است و در این مسیر از هیچ کوششی از جمله ایجاد تفرقه بین اقوام و مذاهب دریغ نمی‌کنند.
دراین نشست امام جماعت روستای حاجی قوشان گنبدکاووس با قدردانی از تلاش و اقدامات دستگاه‌های متولی پس از اطلاع از حادثه گفت: جامعه اهل سنت در کنار دیگر برادارن و خواهران دینی خود این حادثه را که بدور از انسانیت بود و دل همه مردم را رنجاند، به شدت محکوم می‌کنند.
آخوند محمد مختوم نژاد بابیان اینکه این حادثه ۲ کودک و خانواده آنها را به‌شدت دچار آسیب روحی کرد، افزود: برخورد قاطع با فرد خاطی مطالبه مردم گنبدکاووس از مسوولان و دستگاه قضایی است.
وی اضافه کرد: برگزاری تجمع و حمله ور شدن و آسیب زدن به اموال عمومی توسط عده‌ای از جوانان که اقدامی احساسی بود و دشمن از آن سوء استفاده کرد، نیز مورد تایید عموم مردم و علمای اهل سنت نیست و آنرا محکوم می‌کنیم.
آخوند مختوم نژاد، وحدت و امنیت را دو نعمت جمهوری اسلامی برای مردم ایران دانست و گفت: دشمنان حادثه گنبدکاووس را برخلاف واقعیات، به قومیت و شعیه و سنی ربط دادند تا به اهداف خود برسند اما مردم بیدار و هوشیار منطقه نهالی که ابتدا توسط امام راحل کاشته شد و اکنون توسط مقام معظم رهبری به درختی تنومند تبدیل شده است را با جان و دل حفظ می‌کنند


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 315
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2853

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 777
بازدید دیروز: 351
بازدید ماه:1362
بازدید سال:16161
بازدید کل:1178484