عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » ۲۴ پروژه مخابراتی در مناطق روستایی گنبدکاووس افتتاح شد


۲۴ پروژه مخابراتی در مناطق روستایی گنبدکاووس افتتاح شد

۲۴ پروژه مخابراتی در مناطق روستایی گنبدکاووس افتتاح شد

بهره‌برداری از ۲۴ پروژه مخابراتی شامل ۱۰ طرح در حوزه تلفن ثابت و ۱۴ طرح در حوزه تلفن همراه و تقویت شبکه اینترنت در مناطق روستایی شهرستان گنبدکاووس با اعتبار ۵۱۰ میلیارد ریالی امروز پنجشنبه همزمان با سالروز بعثت نبی مکرم اسلام (ص) آغاز شد.
در این مراسم که به صورت متمرکز در روستای مرزی داشلی برون گنبدکاووس برگزار شد، مدیرعامل شرکت مخابرات گلستان گفت: پروژه‌های امروز بیشتر در راستای تقویت، توسعه و تاسیس سایت‌های تلفن همراه و اینترنت پرسرعت در مناطق روستایی این شهرستان اجرا شده است.
غلامعلی شهمرادی افزود: علاوه بر طرح‌های افتتاحی، عمیلات اجرایی چهار پروژه مخابراتی دیگر در حوزه تفلن ثابت و در ۲ نقطه شهری گنبدکاووس (شهرک کارگران و مقدادی) با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال شروع شد که تا اردیبهشت سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.
وی همچنین از اجرای افزون بر ۱۰۰ طرح و پروژه مخابراتی دیگر با هزینه سه هزار میلیارد ریال در مناطق مختلف استان گلستان خبر داد و گفت: این پروژه‌ها حداکثر تا نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
شهمرداری با بیان اینکه از مجموع پروژه‌های در دست اجرای مخابرات گلستان حدود ۷۰۰ میلیارد ریال آن در گنبدکاووس است، اضافه کرد: در حال حاضر ضریب نفوذ تلفن همراه و اینترنت در مناطق شهری گلستان ۱۰۰ درصد و در مناطق روستایی استان ۹۴ درصد است.
وی تصریح کرد: براساس بررسی‌های انجام شده، هم اکنون شرکت مخابرات گلستان در پوشش ارتباطی تلفن همراه جزو استان‌های برتر و در کیفیت اینترنت نیز رتبه نخست کشور را دارد.
نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم باقدردانی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اجرای طرح‌های مخابراتی در مناطق روستایی این شهرستان گفت: در بررسی‌های کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم اکنون ۳۵ درصد دانش آموزان امکان استفاده از شبکه "شاد" را ندارند که تلاش‌ها برای فراهم کردن زیرساخت‌ها جهت دسترسی کامل به این سیستم ادامه دارد.
امانقلیچ شادمهر افزود: همچنین از پیگیری بیمه خشکسالی محصولات زراعی در مناطق شمالی گنبدکاووس خبر داد و گفت: در این ارتباط ۱۵۰ میلیارد ریال پیش بینی شده که طی چند هفته آینده به حساب کشاورزان خسارت دیده این شهرستان واریز خواهد شد.
همچنین عبدالقدیر کریمی فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین مراسم با تبریک عید مبعث، گفت: طی چند سال گذشته، دولت نگاه ویژه‌ای به مناطق روستایی و مرزی به منظور رفع محرومیت‌ها، ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستاییان داشته و در همین راستا، بخش قابل توجهی از اعتبارات ملی و استانی دستگاه‌های اجرایی شهرستان در این مناطق هزینه شده است

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 256
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2842

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 12
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:818
بازدید سال:818
بازدید کل:1163141