عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل مدارس خیرساز گلستان


اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل مدارس خیرساز گلستان

اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل مدارس خیرساز گلستان


رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اعلام کرد که برای تکمیل پروژه‌های آموزشی خیرساز در استان گلستان که سهم ۳۰ یا ۵۰ درصدی نیکوکار هزینه شده و پروژه نیز به پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد رسیده باشد، ملبغ ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص می‌یابد.
مهرالله رخشانی‌مهر روز دوشنبه در مراسم افتتاح مدرسه ۶ کلاسه محله مدرسی شهر گنبدکاووس ویژه اتباع خارجی این شهرستان مرزی اظهار داشت: با اختصاص این میزان اعتبار تمامی مدارس خیرساز بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی استان گلستان تا پایان امسال تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.
وی با بیان اینکه گلستان پروژه‌های آموزشی نیمه تمام قابل توجهی دارد که بایستی با اختصاص بودجه مناسب از سوی دولت و همّت نیکوکاران ساماندهی و به سرانجام برسد، افزود: سازمان نوسازی مدارس کشور در یک سال گذشته ۲۳ مدرسه تخریبی براثر سیل اوایل سال ۹۸ در این استان شمالی را در حال ساخت دارد.
رخشانی مهر اضافه کرد: تاکنون ۱۷ مدرسه ساخته شده در مناطق سیل‌زده گلستان تکمیل و یا در آستانه بهره‌برداری است و بقیه نیز تا دهه فجر امسال تحویل آموزش و پرورش استان خواهد شد مضاف براینکه سازمان نوسازی مدارس کشور هزینه تکمیل پروژه پژوهش‌سرای دانش آموزی شهر گنبدکاووس را که توسط یکی از نیکوکاران درحال ساخت است، پرداخت می‌کند.
وی ادامه داد: این سازمان هزینه ۵۰ میلیارد ریالی برای تکمیل پروژه استخر دانش آموزی شهر گنبدکاووس را از طریق منابع استانی و رایزنی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان تامین خواهد کرد.
معاون امور عمرانی وزیر آموزش و پرورش همچنین به تحویل هشت هزار کلاس درس طی مهرماه جاری به آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: تا پایان امسال نیز ۶ هزار کلاس درس دیگر تحویل نظام تعلیم و تربیت خواهد شد.
همچنین مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان در این مراسم گفت: هم اکنون پنج هزار و ۶۰۰ دانش آموز از اتباع خارجی مقیم این استان در مقاطع مختلف مشغول تحصیل هستند .
مهدی دهرویه افزود: این اداره کل با هدف کمک به توسعه فضاهای آموزشی استان گلستان، از محل کمک‌های بین المللی بویژه کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان یک مدرسه در محله نومل گرگان و یک مدرسه در محله مدرسی گنبدکاووس ساخت و یک مدرسه دیگر نیز در دست ساخت دارد.
مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز در این مراسم گفت که این واحد آموزشی ۶ کلاسه در زمین اهدایی ۲ هزار مترمربعی نیکوکار زنده یاد "عطا آقا دوجی" با زیربنای هزار و ۵۰۰ مترمربع با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال احداث شده که ۲۰ میلیارد ریال آن از محل کمک‌های کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و بقیه از اعتبارات سازمان نوسازی مدارس کشور بوده است.
به گفته کمال الدین نظرنژاد، هم اکنون در این مدرسه ۴۹۱ دانش آموز دختر که بیشتر آنها از اتباع افغانستان هستند، در دو نوبت صبح و عصر و ۲ مقطع ابتدایی و متوسطه دوره اول مشغول تحصیل هستند


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 264
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2741

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 62
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:868
بازدید سال:868
بازدید کل:1163191