عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » ائمه جمعه شیعه و سنی گنبدکاووس: کم‌توجهی به کرونا شرعا جایز نیست


ائمه جمعه شیعه و سنی گنبدکاووس: کم‌توجهی به کرونا شرعا جایز نیست

ائمه جمعه شیعه و سنی گنبدکاووس: کم‌توجهی به کرونا شرعا جایز نیست

ائمه جمعه شیعه و اهل سنت گنبدکاووس با تاکید برضرورت رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برای پیشگیری و مقابله با کرونا خاطرنشان کردند: تسامح و سهل‌انگاری درخصوص این بیماری که سبب آسیب به سلامت افراد جامعه می‌شود، از لحاظ شرعی جایز نیست.
امامان جمعه گنبدکاووس امروز پنجشنبه در نشست اعضای ستاد کرونا با علما و روحانیون این شهرستان، با استناد به آیات قرآن و احادیث نبی مکرم اسلام(ص) گفتند: در آموزه‌های دینی، حفظ جان مسلمان بر همه چیز اولویت دارد و انسان مسلمان به لحاظ عقلی و شرعی وظیفه دارد از ضررها و مفسده‌هایی که به سلامت انسان آسیب می‌رسانند، پرهیز کند.
امام جمعه گنبدکاووس در این نشست با تبریک در پیش بودن اعیاد بزرگ اسلامی قربان و غدیر و با قدردانی از تلاش مجموعه کادر پزشکی و پرستاری شهرستان، گفت: از چند ماه قبل کرونا در سراسر جهان فراگیر شده و به خاطر آن حتی مناسک حج تعطیل شدهکه در این شرایط وظیفه داریم، دستورالعمل‌های بهداشت اجتماعی و فردی را رعایت کنیم.
حجت الاسلام محمود ترابی با یادآوری اینکه به سبب تساهل و سهل انگاری که پس از موفقیت نسبی کنترل بیماری کرونا در پیک اول داشتیم بار دیگر شاهد سیر صعودی این بیماری هستیم، افزود: براساس آموزه‌های دینی، مسلمانان در قبال جان دیگر همنوعان خود دارای مسوولیت شرعی هستند و نباید با غفلت و کوتاهی، زمینه رنج و بیماری و یا مرگ دیگران را فراهم کرد.
امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس نیز دراین نشست بابیان اینکه در مهلک بودن کرونا تردیدی وجود نداردد گفت: همه در قبال سلامت جامعه مسوول هستیم و باید اصول بهداشتی و جوانب احتیاط را تا زمانی که برای درمان بیماری چاره‌اندیشی شود، رعایت کنیم.
آخوند عبدالباسط نوریزاد با اشاره به سخنن چند ماه پیش مقام معظم رهبری مبنی بر عمل به دستورات ستاد مقابله با کرونا، افزود: با توجه به اهمیت عید قربان که هرساله با شور و شوق خاصی در بین مسلمانان بویژه اهل سنت منطقه برگزار می‌شود، درخواست داریم امسال شهروندان به خاطر حفظ سلامت خود، خانواده و دیگران، دید و بازدیدهای این عید بزرگ را لغو و با تلفن و ارتباط تصویری آنرا انجام دهند.
امام جمعه اهل سنت شهر مرزی اینچه‌برون هم در این نشست امیدواری و خوف را دو بال زندگی دانست و گفت: براساس آیات قرآن، از پس هر سختی یک آسانی و گشایس هست بنابراین اگر شرایط سخت امروز بیماری کرونا را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ازجمله ماسک زدن، شستن دست‌ها و پرهیز از حضور در تجمعات را رعایت و تحمل کنیم، بدون تردید به آسایش می‌رسیم.
آخوند مدد هوشمند با تاکید بر همراهی و مشارکت همگانی برای کنترل و ریشه‌کنی بیماری کرونا، افزود: علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مسلمانان نباید دعا کردن، توبه کردن و توسل به اهل بیت (ع) و اولیای الهی را برای رفع این بیماری و خطر فراموش کنند.
وی اضافه کرد: در ایام عید سعید قربان هم از مردم تقاضا داریم دید و بازدیدها را بسیار محدود و یا درصورت امکان به صورت تلفنی انجام دهند و امسال فقط "قربانی کردن" را که از دستورات الهی است بجا آورند


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 468
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2686

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 64
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:870
بازدید سال:870
بازدید کل:1163193