عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » معاون وزیر کشور: ۹۸ درصد خانه‌های نوسازی‌شده سیل گلستان به بهره‌برداری رسید


معاون وزیر کشور: ۹۸ درصد خانه‌های نوسازی‌شده سیل گلستان به بهره‌برداری رسید

معاون وزیر کشور: ۹۸ درصد خانه‌های نوسازی‌شده سیل گلستان به بهره‌برداری رسید

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور و مسوول پیگیری ستاد بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده گفت: ۹۸ درصد خانه‌های آسیب‌دیده از سیل پارسال گلستان به بهره‌برداری رسیده و تا پایان ماه آینده بقیه این خانه‌ها به مالکان تحویل داده می‌شود.
بابک دین پرست روز چهارشنبه در پایان بازدید از ایستگاه راه آهن اینچه برون به خبرنگار ایرنا گفت: دولت مشکلی برای تامین اعتبار بازسازی مناطق سیل زده ندارد و تاکنون به همه تعهدات خود عمل کرده است.
وی به بازسازی دیگر مناطق سیل زده کشور نیز اشاره کرد و گفت: تعمیر خانه‌های آسیب‌دیده از سیل‌ این ۲۰ استان به پایان رسیده و به زودی روند تکمیل منازل احداثی نیز تمام خواهد شد.
مجموع خسارت وارده به گلستان در سیل سال قبل ۴۸ هزار میلیارد ریال اعلام شد که خسارت به ۱۷ هزار و ۸۰۰ خانه، آسیب به مزارع محصولات استراتژیک مثل گندم، جو و کلزا، صدمه دیدن زیرساخت‌های حمل و نقل، کاهش ۴۰ درصدی گردشگری نسبت به سال گذشته، خسارت کلی ۱۰۰ واحد صنعتی و بیکاری حداقل سه هزار نفر و در آسیب‌های وارده به جمعیت عشایر، تبعات ناشی از عدم آمادگی و ناسازگاری با رخدادهای طبیعی بود که تنها در چند هفته ابتدایی سال هزینه‌ای حدود ۷۱ درصد بودجه ۶۷ هزار میلیارد ریالی سال جاری استان را به بار آورد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور در ادامه به شرایط شهرک‌ها و نواحی صنعتی گلستان اشاره کرد و گفت: یکی از نیازهای مهم این منطقه ویژه، تامین زیرساخت های اولیه راه اندازی صنایع است که استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، راهکار اساسی رفع این کمبودها است.
دین پرست افزود: یکی از سیاست های جدی دولت، بازپس گیری معادن بلاتکلیف و راکد است که واگذاری آن به سرمایه گذاران دیگر موجب رونق تولید و اشتغال خواهد شد.
وی همچنین به جمعی از رانندگان ترانزیت که محموله سیمان صادراتی آن ها به ترکمنستان در مرز اینچه‌برون متوقف شده و در انتظار مجوز ورود از سوی این کشور است وعده داد مشکل آن ها تا تا پایان روز شنبه برطرف کند


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 293
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2664

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 128
بازدید دیروز: 40
بازدید ماه:362
بازدید سال:15161
بازدید کل:1177484