عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » پیام معاون استاندار و فرماندارویژه گنبدکاووس به مناسبت روز اصناف

معاون استاندار و فرماندارویژه گنبدکاووس

پیام معاون استاندار و فرماندارویژه گنبدکاووس به مناسبت روز اصناف

پیام معاون استاندار و فرماندارویژه گنبدکاووس به مناسبت روز اصناف

مهندس عبدالقدیر کریمی در پیامی فرا رسیدن روز اصناف را به فعالان این عرصه تبریک گفت.
 در آیین حیات بخش اسلام، كار، تلاش، كسب درآمد و روزی حلال یكی از پایه های جامعه فرهنگی و مكتبی محسوب شده و در ردیف والاترین و بزرگترین عبادات قرار گرفته است. بر اساس آنچه در روایات اهل بیت(ع) مورد تأكید قرار گرفته كسب و كار حلال ریشه بسیاری از خلقیات و فرهنگ جامعه است. اهمیت فرهنگی کسب و کار حلال در اسلام تا جایی است که از رسول اعظم اسلام(ص) نقل شده که فرمودند عبادت هفتاد جزء است و بالاترین آن کسب روزی حلال است. روزی حلال نه تنها یك ویژگی اقتصادی جامعه اسلامی محسوب می‌شود بلكه به عنوان نماد دایمی پیوند اخلاق و اقتصاد همواره مطرح بوده است.
 در طول تاریخ این مرز و بوم، قشر زحمتكش و خدوم اصناف با برخورداری از روحیه مذهبی و پایبندی به اصول و ارزش‌های دینی كارنامه و نام درخشانی را از خود بر جای نهاده و همراه با مولفه‌های ارزشی همچون امانت،انصاف و عدالت بوده‌اند. اصناف در ایران از اقشار مومن و متدینی هستند كه با نگاه دینی به مردم و جامعه خدمت كرده و وجود همین صفات و ویژگی‌های بارز و منحصر به فرد آنان را از كسبه كشورهای دیگر متمایز و متفاوت ساخته است.
 اصناف متعهد و خدوم كشورمان در كنار پرداختن به فعالیت‌های اقتصادی و كسب و كار همواره در مسایل روز كشور و تحولات سیاسی و اجتماعی و فرهنگی نقش‌آفرینی كرده‌اند. اصناف و بازاریان از دیرباز با تبعیت از نهاد مرجعیت و روحانیت نقش بی‌بدیل و تأثیرگذار در به ثمر رسیدن نهضت‌های مردمی در تاریخ معاصر داشته‌اند. و در كوران مبارزات سیاسی با رژیم سفاك پهلوی نیز همراه با سایر قشرهای مردم، موجبات پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و برپایی حكومت الهی در كشورمان را فراهم آوردند. ورود به عرصه دفاع مقدس و تأمین امكانات مادی و پشتیبانی جنگ و دفاع جانانه از اصول و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی پس از انقلاب از مصادیق بارز در صحنه بودن این قشر ارزشمند جامعه است.
 با توجه به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال جهش تولید، نقش و جایگاه اصناف و بازاریان در تبعیت از این فرمان و پیشرفت و توسعه ملی كشور بسیار حائز اهمیت است.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 294
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2654

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 266
بازدید دیروز: 1213
بازدید ماه:2064
بازدید سال:16863
بازدید کل:1179186