عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » کشاورزان گلستانی گندم خود را به دلالان نفروشند


کشاورزان گلستانی گندم خود را به دلالان نفروشند

کشاورزان گلستانی گندم خود را به دلالان نفروشند

رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان از خرید گندم تولیدی استان توسط واسطه‌ها و دلالان اظهار نگرانی کرد و از کشاورزان خواست محصول خود را به مراکز رسمی خرید و کارخانه‌های تولید آرد تحویل دهند.
مختار مهاجر در مراسم متمرکز و نمادین برداشت گندم در گنبدکاووس که با حضور فرماندارویژه برگزار شد اظهار داشت: دلالان و واسطه ها، گندم خریداری شده را در انبارهای غیراستاندارد و فاقد مجوز ذخیره کرده و در نتیجه نگهداری طولانی مدت آن، موجب کاهش کیفیت محصول می شوند.
فروش محصول در مزرعه هنگام برداشت، دریافت نقدی و معطل نشدن در صف طولانی فروش گندم به مراکز خرید تضمینی، از جمله دلایل کشاورزان گلستان برای فروش محصول به واسطه ها است.
مهاجر همچنین با بیان اینکه گلستان با ۳۵۰ هزار هکتار سطح قابل برداشت گندم درسال زراعی جاری به طور میانگین ۱۰ تا ۱۲ درصد نیاز گندم کشور را تامین می‌کند، اضافه کرد: تاکنون حدود ۴۰ درصد مزارع گندم استان برداشت شده و پیش بینی می شود امسال افزون بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم در گلستان برداشت شود.
رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان همچنین از برداشت ۶۵ درصد مزارع دانه روغی کلزا و ۱۰۰ درصد مزارع جو استان خبر داد و گفت: از زمان برداشت این دو محصول تاکنون ۷۳ هزار تن کلزا تحویل مراکز خرید شده و از مجموع ۱۸۰ هزار تن جو برداشت شده، بخش قابل توجه آن توسط کشاورزان به دامداران فروخته و یا برای مصارف دامی ذخیره شد.
همچنین محمدرضا عباسی، معاون بهبود تولیدات گیاهی رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان هم در این مراسم از کشاورزان خواست برای برداشت محصول گندم، جو یا کلزا خود و پیشگیری از ریزش و ضایعات گندم، از ۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه کمباین‌ دارای معاینه فنی فعال استان استفاده کنند


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 273
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2646

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 40
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:846
بازدید سال:846
بازدید کل:1163169