عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » فرماندارویژه: برلزوم استمرار نظارت‌ها و بازرسی‌ها بر قیمت کالاها و در بازار و برخورد جدی با متخلفان تاکید کرد

معاون استاندار و فرماندارویژه گنبدکاووس

فرماندارویژه: برلزوم استمرار نظارت‌ها و بازرسی‌ها بر قیمت کالاها و در بازار و برخورد جدی با متخلفان تاکید کرد

فرماندارویژه: برلزوم استمرار نظارت‌ها و بازرسی‌ها بر قیمت کالاها و در بازار و برخورد جدی با متخلفان تاکید کرد


معاون استاندارو فرماندار ویژه گنبدکاووس در جلسه کارگروه تنظیم بازار گنبدکاووس با قدردانی از تلاش‌های اعضای ستاد تنظیم بازار این شهرستان، برلزوم استمرار نظارت‌ها و بازرسی‌ها بر قیمت کالاها و خدمات در بازار و برخورد جدی با متخلفان احتمالی تاکید کرد و گفت: اگرچه مساله انتخابات بسیار مهم و حساس است اما نبایستی دستگاه‌های اجرایی را از انجام وظایف محوله بویژه درحوزه نظارت بر بازار، باز دارد.
مهندس عبدالقدیر کریمی، برنامه‌ریزی برای دریافت سهمیه میوه شب عید متناسب با جمعیت شهرستان گنبدکاووس و توجه جدی به کیفیت آن ازسوی متولیان را مهم دانست و افزود: توزیع میوه با کیفیت، رضایتمندی مردم را به همراه دارد.
وی همچنین برلزوم استفاده از ظرفیت واحدهای تولید مرغ و تخم‌مرغ گنبدکاووس برای تامین کالای مورد نیاز طرح تنظیم بازار تاکید کرد.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس اعلام کرد که کسبه و بازاریان متخلف این شهرستان مرزی از ابتدای امسال تا پایان دی ماه و در قالب ۳۸۱ فقره پروند، به دلیل گرانفروشی، کم فروشی و یا عرضه خارج از شبکه توزیع، مبلغ ۲۹ میلیارد و ۷۶۵ میلیون ریال جزای نقدی تعزیر شدند.
خلیل رجبلی روز شنبه گفت: بازرسان این اداره از در ۱۰ ماه گذشته پنج هزار و ۹۲۶ مورد بازدید از واحدهای صنفی این شهرستان درسه بخش تولیدی، توزیعی و خدماتی و ۷۰۱ مورد نیز گشت مشترک با برخی ادارات و نهادها از جمله اتاق اصناف، شبکه بهداشت و درمان، دامپزشکی و انتظامی انجام داده‌اند.
وی از استمرار و تشدید نظارت‌ و بازرسی‌ها از واحدهای صفنی گنبدکاووس در قالب اجرای طرح ویژه نظارتی ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز ۹۹ خبر داد و افزود: در این طرح که از اول اسفند امسال شروع و تا ۱۵ فروردین ۹۹ ادامه خواهد داشت، بازرسان ثابت و افتخاری این اداره با همراهی بازرسان دیگر ادارات و نهادها، بر قیمت کالاها و خدمات نظارت ویژه دارند.
رجبلی اضافه کرد: علاوه بر این اقدامات نظارتی، نمایشگاه فروش بهاره نیز از ۱۷ تا ۲۳ اسفند امسال در گنبدکاووس گشایش می‌یابد و غرفه‌هایی برای توزیع میوه شب عید با همکاری شبکه تعاون روستایی این شهرستان برپا می‌شود.
وی بابیان اینکه اقلام اساسی مورد نیاز مردم به اندازه کافی در بازار و انبارها موجود است، تصریح کرد: در ۱۰ ماه گذشته حدود ۵۷ تن گوشت قرمز منجمد، ۲۵ تن مرغ منجمد، ۳۷۶ تن مرغ گرم، ۳۸.۵ تن برنج، هزار تن شکر، ۵۰ تن روغن نباتی و هزار بسته کاغذ آچار با هدف تنظیم بازار و با قیمت مصوب در سطح شهرستان گنبدکاووس توزیع شده است.
رییس اداره صمت گنبدکاووس همچنین از طرح نظارت بر توزیع گاز مایع خبر داد و گفت: سهمیه پیش‌بینی شده این بخش صرفا برای مصارف خانگی است و نمایندگی‌های توزیع کپسول گاز مایع به هیچ وجه حق ندارند آن را برای مصرف سوخت خودرو بفروشند، درصورت مشاهده با متخلفان برخورد می‌شود.
محمودرضا دنکوب رییس اداره تعزیرات حکومتی گنبدکاووس نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت تشدید نظارت بر قیمت کالاها و خدمات در بازار بویژه ایام پایانی سال، از تشکیل شعبه سیار و کشیک این اداره از اول اسفند امسال تا ۱۵ فروردین ۹۹ خبر داد و گفت: درصورت مشاهده هرگونه تخلف یا گزارش مردم در این بخش، بلافاصله با متخلف برخورد می‌شود.
رییس شبکه دامپزشکی گنبدکاووس نیز دراین جلسه از کشف مقدار چهار هزار و ۱۸۵ کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد و معدوم سازی آن در ۱۰ ماه گذشته خبر داد و گفت: دراین ارتباط ۹۲ نفر به مراجع قضایی معرفی شدند.
دکتر نادر گوگلانی تصریح کرد: با انجام اقدامات پیشگیرانه و مراقبتی از سوی واحدهای دامداری و مرغداری خوشبختانه هیچ موردی از بیماری‌های ویروسی حوزه دام و نیز آنفلوآنزای حاد پرندگان در این شهرستان مرزی مشاهده نشده است.
افزود: در ۱۰ ماه گذشته افزون بر ۱۸ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری گنبدکاووس انجام شده که به طور میانگین هر ماه یک میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه بوده است، مضاف بر اینکه از ۱۵ بهمن امسال به بعد، هرگونه جابجایی دام از این شهر به شهر یا استانی دیگر صرفا مشمول دام‌های دارای پلاک هویتی بوده و باید با مجوز دامپزشکی صورت گیرد


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 364
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2607

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 31
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:837
بازدید سال:837
بازدید کل:1163160