عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » اینچه‌برون گنبدکاووس از پررونق‌ترین مرزهای کشور می‌شود


اینچه‌برون گنبدکاووس از پررونق‌ترین مرزهای کشور می‌شود

اینچه‌برون گنبدکاووس از پررونق‌ترین مرزهای کشور می‌شود


استاندار گلستان می‌گوید که با اتصال ۲۰۰ متر باقی مانده از خط عریض راه آهن بین‌المللی اینچه‌برون - ترکمنستان - قزاقستان در خاک ترکمنستان، این مرز ریلی به یکی از پررونق ترین مرزهای کشور تبدیل می‌شود.
هادی حقشناس در مراسم افتتاح پل دوم گدم آباد شهر گنبدکاووس اظهار داشت: امروز پروژه‌های بسیار خوب ریلی از جمله "هزار و ۵۲ متر ریل نرمال، سه سوزن نرمال، سه هزار و ۴۰۰ متر ریل عریض و ۶ سوزن غیرنرمال"، در محل راه آهن اینچه‌برون گنبدکاووس به ارزش ۲۲۰ میلیارد ریال افتتاح شد که درتکمیل زیرساخت‌های ریلی و توسعه اقتصادی این نقطه مرزی موثر خواهد بود.
وی افزود: با اجرای این پروژه‌های ریلی در مرز اینچه‌برون و انجام ۲۰۰ متر باقی مانده خط عریض در خاک ترکمنستان که دکتر محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری در سفر دو روز پیش به گنبدکاووس و گلستان قول پیگیری آن را داد، حمل و نقل ریلی از راه آهن اینچه برون و دو کشور ترکمسنتان و قزاقستان به "اوراسیا" تسهیل و تسریع می‌شود.
دکتر حقشناس اضافه کرد که هم اکنون کشور ایران مجاز به صادرات ۵۰۰ قلم کالا به قزاقستان بدون پرداخت عوارض گمرکی است و آن کشور هم مجاز به صادرات ۳۶۰ قلم کالا بدون عوارض کمرگی به ایران از طریق راهآهن اینچه برون است و این نشان دهنده اهمیت این خط ریلی است.
وی ابراز امیدواری کرد که با انجام ۲۰۰ متر خط عریض باقی مانده از راه‌آهن اینچه برون - ترکمنستان و قراقستان در خاک ترکمنستان و توسط این کشور همسایه، خط ریلی و مرز اینچه‌برون گنبدکاووس به یکی از پررونق‌ترین خطوط ریلی و مرزهای کشور تبدیل شود که در توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان بسیار موثر خواهد بود.
آذر ماه سال ۱۳۹۳ راه‌آهن بین المللی قزاقستان - ترکمنستان - ایران با حضور روسای جمهوری سه کشور در مرز اینچه برون در استان گلستان مورد بهره برداری قرار گرفت.
گمرک اینچه‌برون در بخش مرزی داشلی‌برون شهرستان گنبدکاووس در فاصله ۸۰ کیلومتری شمال مرکز این شهرستان و در جوار مرز ایران و ترکمنستان واقع است.
استاندار گلستان همچنین با قدردانی از شهرداری گنبدکاووس به خاطر احداث پل دوم گدم آباد که به نام مرحوم "آخوند طلایی" از علمای بزرگ اهل سنت این شهرستان نامگذاری شده، گفت: این روحانی بزرگ، در مدت حیات خود، خدمات زیادی از جمله احداث مصلی اهل سنت گنبدکاووس را انجام داده است.
دکتر حق‌شناس افزود: گنبدکاووس از شهرهای تاریخی و با قدمت بیش از هزار ساله کشور است که کمتر شهری در ایران اسلامی دارای چنین قدمتی می‌باشد و این مزیت خوبی برای توسعه این شهرستان بویژه در بخش گردشگری آن است.
وی با اشاره به افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی چند روز پیش ۲۵۶ پروژه عمرانی، اقتصادی و اشتغالزا در گنبدکاووس با هزینه ۱۰ هزار و ۱۶۶ میلیارد ریال، اضافه کرد: انشاالله هفته آینده هم یک پروژه بزرگ گردشگری توسط بخش خصوصی در این شهرستان کلنگ‌زنی می‌شود که به توسعه گنبدکاووس کمک زیادی خواهد کرد.
شهردار گنبدکاووس نیز در این مراسم که فرماندار ویژه، امام جمعه، اعضای شورای اسلامی شهر، برخی مدیران و گروه‌های مختلف مردم این شهرستان به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و برخی مدیران کل حوزه استانداری گلستان هم حضور داشتند، گفت: برای عملیات اجرایی پل دوم گدم آباد که نقش مهمی در بهبود و روان‌سازی ترافیک شهری بویژه مصلی نمازجمعه اهل سنت، میدان بزرگ فروش دام، جاده موسوم به نفت و تردد روستاهای شمال و شمالی غربی گنبد دارد، ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
منصور طعنه گنبدی افزود: این پل ۷۰ متر طول و ۱۲ متر عرض دارد و هزینه اجرایی آن از محل عوارض ارزش افزوده پرداختی توسط شهروندان گنبدی تامین شده و با تصویب اعضای شورای اسلامی این شهر، به نام آخوند طلایی نامگذاری شده است.
وی با بیان اینکه امسال بودجه شهرداری گنبدکاووس ۸۲۰ میلیارد ریال پیش بینی شد که ۴۲ درصد آن صرف هزینه‌های جاری و حقوق پرسنل و ۵۸ درصد هم صرف امورات عمرانی می‌شود، اضافه کرد: امسال به دلیل اصلاح حقوق پرسنل شهرداری و نیز حمایت از تیم والیبال این شهرستان، بخشی از بودجه عمرانی شهرداری به سمت هزینه‌های جاری سوق پیدا کرد.
طعنه گنبدی تصریح کرد: برای جبران کسری بودجه عمرانی شهرداری، از ظرفیت بخش خصوصی در تکمیل طرح‌های عمرانی و برخی نیکوکاران گنبدی در اجرای پروژه‌های فضای سبز از جمله احداث بوستان دکتر بسکی و بوستان صباح استفاده شد.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 392
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2593

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 273
بازدید دیروز: 1213
بازدید ماه:2071
بازدید سال:16870
بازدید کل:1179193