عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » استاندار: امسال ۳۰ هزار شغل در گلستان ایجاد شد


استاندار: امسال ۳۰ هزار شغل در گلستان ایجاد شد

استاندار: امسال ۳۰ هزار شغل در گلستان ایجاد شد


استاندار گلستان با بیان اینکه امسال ۳۰ هزار شغل در گلستان ایجاد شده است، گفت: ایجاد هر ۱۵ هزار شغل در استان، نرخ بیکاری را یک درصد کاهش می‌دهد.
هادی حق‌شناس در مراسم متمرکز بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۲۵۶ طرح عمرانی، اقتصادی و اشتغالزای گنبدکاووس که با حضور دکتر محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری برگزار شد، افزود: در حال حاضر در ااین استان ۸۰ هزار بیکار وجود دارد و حضور بخش خصوصی به رونق تولید و ایجاد اشتغال در گلستان کمک زیادی می‌کند،
وی با اشاره به طرح‌های اقتصادی و عمرانی افتتاح شده در در گنبدکاووس، خاطرنشان کرد: تنها ۲۵ درصد این پروژه‌ها از محل اعتبارات دولتی اجرا شده و  ۷۵ درصد آن توسط بخش خصوصی انجام شده که قابل تقدیر است.
دکتر حق شناس با بیان اینکه درسال‌های اخیر سهم بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌های مختلف تولیدی و اقتصادی در استان گلستان، روند صعودی داشته است، اضافه کرد: امسال از مجموع پروژه‌های عمرانی، اقتصادی و اشتغالزای استان گلستان در دهه فجر، بیش از یک سوم آن در شهرستان گنبدکاووس اجرا شده که مزیت‌های فراوانی برای توسعه در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و تجارت دارد.
وی تصریح کرد: باوجود اینکه گندم گنبدکاووس از مهمترین محصولات کشاورزی آن است، اما با توجه به همسایگی با ترکمنستان و استقرار گمرک در مرز اینچه‌برون این شهرستان و انجام صادرات و واردات از آن، مساله تجارت و بازرگانی شهرستان نیز مهم است.
دکتر حق شناس، توجه به صنایع تبدیلی استان و گنبدکاووس را مهم دانست و گفت: ظرفیت این بخش بسیار بالاست که اگر به آن توجه شود علاوه بر ارزش افزوده، به ایجاد اشتغال بیشتر و پایدار کمک می‌کند.
وی، با اشاره به غنای فرهنگی و تاریخی منطقه گنبدکاووس و وجود برج  قابوس با قدمت بیش از هزار سال در این شهرستان، این مسئله را از دیگر ظرفیت‌های گنبدکاووس ذکر کرد و اظهار داشت: استفاده از ظرفیت میراث تاریخی و فرهنگی مردم منطقه گنبدکاووس برای توسعه و ایجاد اشتغال بسیار مهم است.
دکتر حق شناس همچنین با تبریک دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب بویژه سردار قاسم سلیمانی، اضافه کرد: سرمایه اجتماعی که تبلور آن در زندگی مسالمت‌آمیز ۱۶ قوم مختلف و پیروان دو مذهب شیعه و اهل سنت در کنار یکدیگر با احساس امت واحده پیامبر اعظم (ص)، در استان گلستان دیده می‌شود، بزرگترین سرمایه این استان در کنار سرمایه‌های انسانی، فرهنگی و مادی گلستان محسوب می‌شود


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 643
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2588

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 130
بازدید دیروز: 40
بازدید ماه:364
بازدید سال:15163
بازدید کل:1177486