عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » بهره برداری از ۱۲ طرح عمرانی و آموزشی دانشگاه گنبدکاووس آغاز شد

معاون استاندار و فرماندارویژه گنبدکاووس

بهره برداری از ۱۲ طرح عمرانی و آموزشی دانشگاه گنبدکاووس آغاز شد

بهره برداری از ۱۲ طرح عمرانی و آموزشی دانشگاه گنبدکاووس آغاز شد

بهره‌برداری از ۱۲ طرح عمرانی، آموزشی، ورزشی و خدماتی دانشگاه دولتی گنبدکاووس به مناسبت ایام پیروزی انقلاب اسلامی با حضور معاون اداری، مالی و منابع انسانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رییس و معاونین این مرکز آموزش عالی و فرماندار ویژه این شهرستان مرزی آغاز شد.
در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی، آموزشی، ورزشی و خدماتی دانشگاه گنبدکاووس که روز دوشنبه برگزار شد، رییس این مرکز آموزش عالی گفت که برای عملیات اجرایی این طرح‌ها درمجموع حدود ۳۰ میلیارد ریال از منابع اعتباری و نیز درآمدهای این دانشگاه هزینه شده است.
ابوالفضل طهماسبی، تجهیز سالن اجتماعات و مجموعه آزمایشگاه‌های دانشکده علوم پایه، فنی و مهندسی، احداث زمین چمن مصنوعی، احداث استخر (آب بندان) دو منظوره پرورش ماهی و آبیاری باغات، احداث ۱۲ هکتار انواع باغ میوه، تجهیز سالن آمفی تئاتر، احداث دو باب پارکینگ خودرویی، آسفالت معابر دانشگاه، تجهیز کتابخانه اساتید و تجهیز سالن جلسات را از جمله پروژه‌های قابل افتتاح دانشگاه گنبدکاووس برشمرد.
وی افزود: برای خرید برخی تجهیزات آزمایشگاهی به حدود ۲۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است که امیدواریم با مساعدت مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به این دانشگاه نوپا و درحال توسعه که از سال ۱۳۹۰ دارای ردیف بودجه مستقل شده، مبالغ مورد نیاز اختصاص یابد.
دکتر طهماسبی اضافه کرد: کل بودجه دانشگاه دولتی گنبدکاووس در سال جاری حدود ۳۱۰ میلیارد ریال پیش بینی شده که ۲۹۰ میلیارد ریال آن صرف هزینه‌های جاری و حقوقی ۲۸۰ کارمند که ۵۰ درصد آن عضو هیات علمی هستند، می‌شود و ۲۰ میلیارد ریال دیگر آن هم صرف امور عمرانی خواهد شد.
به گفته وی، از ابتدای امسال تاکنون  ۸۳ درصد بودجه جاری و ۳۷ درصد بودجه عمرانی دانشگاه گنبدکاووس تخصیص یافته است.
رییس دانشگاه گنبدکاووس و برخی معاونین او همچنین در جلسه شورای این دانشگاه هم با ارائه گزارشی فعالیت‌های عمرانی، آموزشی و فرهنگی و نیز ایجاد منابع درآمدی برای این مرکز آموزش عالی درچند سال اخیر، برلزوم توجه ویژه مسوولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به این دانشگاه برای رفع کمبودها و مشکلات و تکمیل ساختمان سلف سرویس و بهسازی خوابگاه‌های دانشجویی تاکید کردند.
دانشگاه گنبدکاووس که از سال ۱۳۶۲ فعالیت خود را در قالب یک دانشکده کشاورزی وابسته به دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان آغاز کرده، از سال ۱۳۹۰ دارای ردیف بودجه‌ای مستقل شد و اکنون با پنج دانشکده، سه هزار ۲۰۰ دانشجو در ۷۰ رشته تحصیلی از کاردانی تا دکترا و ۱۴۰ عضو هیات علمی به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی شرق استان گلستان فعالیت دار


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 585
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2585

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 666
بازدید دیروز: 908
بازدید ماه:13211
بازدید سال:13211
بازدید کل:1175534