عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » مسابقات بین المللی کشتی گورش، فرصتی برای معرفی فرهنگ قوم ترکمن است


مسابقات بین المللی کشتی گورش، فرصتی برای معرفی فرهنگ قوم ترکمن است

مسابقات بین المللی کشتی گورش، فرصتی برای معرفی فرهنگ قوم ترکمن است


رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی کشور گفت: برگزاری دومین دوره مسابقات بین المللی کشتی سنتی گورش در گنبدکاووس فرصت مغتنمی برای معرفی فرهنگ قوم ترکمن است.
غلامرضا جعفری درمراسم افتتاحیه دومین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی سنتی گورش در گنبدکاووس یادواره سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی، اظهار داشت که قوم ترکمن یکی از مواهب فرهنگی ارزشمند ملت ایران است و برگزاری مسابقات بین‌المللی کشتی گورش هم باهدف معرفی فرهنگ این قوم و به یاد سردار دلها حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.
وی با یادآوری سیل روزهای نخست امسال دربرخی شهرهای استان گلستان و گنبدکاووس و کمک‌های مردم سراسر ایران به سیل‌زدگان این استان، به سیل اخیر در سیستان و بلوچستان نیز اشاره کرد و گفت: اکنون مردم این استان هم نیازمند کمک‌های مردمی هستند و نباید آنها را فراموش کنیم.
جعفری بابیان اینکه برگزاری مسابقات ورزشی هدف نیست بلکه وسیله ای برای تمرین کرامت و شرافت انسانی است، اضافه کرد که جوایز نقدی پیش‌بینی شده برای نفر اول هر وزن ۵۰۰ دلار، نفر دوم ۳۰۰ دلار و نفرات مشترک سوم و چهارم ۲۰۰ دلار است که معادل ریالی آن به نفرات برتر اهدا می‌شود.
استاندار گلستان نیز در این مراسم با بیان اینکه این دوره از مسابقات، هشتمین رخداد ورزشی بین‌المللی است که از سال گذشته تا الان به میزبانی این استان برگزار می‌شود، گفت: دومین دوره مسابقات بین‌ المللی کشتی سنتی گورش نخستین رویداد ورزشی بین‌المللی است که به میزبانی گنبدکاووس برگزار می‌شود.
هادی حق‌شناس اظهار داشت که تلاش داریم تا نخستین دوره مسابقات آسیایی این رشته ورزشی را هم در ایام دهه فجر سال آینده به میزبانی این شهرستان برگزار کنیم.
وی افزود: نام گنبدکاووس در ورزش کشور و جهان با رشته‌های چون سوارکاری، والیبال و فوتبال و ورزشکارانی همچون فرهاد قائمی و سردار آزمون می‌درخشد و امیدواریم با کسب میزبانی مسابقات بین‌المللی و آسیایی، نام این شهرستان پرآوازه‌تر شود.
دکتر حق‌شناس اضافه کرد: درصورت  کسب میزبانی مسابقات آسیایی کشتی گورش برای گنبدکاووس، همه امکانات مورد نیاز برگزاری این رخداد بزرگ ورزشی را که مورد توجه و علاقه ویژه ترکمن‌ها است، در این شهرستان فراهم خواهیم کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان گلستان نیز در مراسم افتتاحیه این مسابقات با اشاره به برگزاری هشت رویداد ورزشی بین المللی در این استان از پارسال تا الان، گفت که این مسابقات در برخی شهرستان‌های گلستان برگزار شده و تلاش داریم در چند شهرستان‌ باقی مانده هم چنین رخدادهایی را برگزار کنیم.
بهمن طیبی ابراز امیدواری کرد که برگزاری مسابقات بین المللی کشتی ستنی گورش در تقویم فدراسیون جهانی و کشور گنجانده شود.
عبدالقدیر کریمی فرماندار ویژه گنبدکاووس هم درسخنانی کوتاه با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان دربخش‌های مختلف از جمله ورزش، از فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی کشور برای دادن میزبانی دومین دوره مسابقات کشتی گورش به گنبدکاووس قدردانی کرد.
دومین دوره مسابقات بین المللی کشتی سنتی گورش یادواره سردار شهید سپهبد "قاسم سلیمانی" باشرکت سه تیم خارجی از "ترکمنستان، افغانستان و آذربایجان" و سه تیم از کشورمان در قالب تیم ملی الف و ب و تیم منتخب گلستان در پنج وزن "۷۴، ۸۲، ۹۰، ۱۰۰ و ۱۰۰+ کیلوگرم از امروز به میزبانی گنبدکاووس آغاز شده است


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 390
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2567

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 12
بازدید دیروز: 40
بازدید ماه:246
بازدید سال:15045
بازدید کل:1177368