عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » دستگاه‌های خدمات‌رسان تحت هیچ شرایطی بدون هماهنگی با فرمانداری، اجازه قطع آب، برق و گاز مدارس این شهرستان را ندارند

معاون استاندار و فرماندارویژه گنبدکاووس

دستگاه‌های خدمات‌رسان تحت هیچ شرایطی بدون هماهنگی با فرمانداری، اجازه قطع آب، برق و گاز مدارس این شهرستان را ندارند

دستگاه‌های خدمات‌رسان تحت هیچ شرایطی بدون هماهنگی با فرمانداری، اجازه قطع آب، برق و گاز مدارس این شهرستان را ندارند


معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس در نشست شورای آموزش و پرورش گنبدکاووس با ابراز نگرانی موضوع قطع آب و برق مدارس، تصریح کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان تحت هیچ شرایطی بدون هماهنگی با فرمانداری، اجازه قطع آب، برق و گاز مدارس این شهرستان را ندارند.
مهندس عبدالقدیر کریمی با تاکید بر حضور روسای ادارات آب، برق و گاز در این شورا برای مشخص کردن نحوه پرداخت بدهی حامل‌های انرژی مدارس دولتی و غیردولتی شهرستان، اظهارداشت: با توجه به اهمیت جایگاه تعلیم و تربیت در جامعه و مشکلات موجود، قطع آب، برق و گاز مدارس بدون هماهنگی با فرمانداری امکان‌پذیر نیست.
وی افزود: برنامه‌ریزی شود تا علاوه بر اداره آموزش و پرورش، فرمانداری نیز در نامه‌ای جداگانه مدیران مرتبط در بحث حامل‌های انرژی را برای شرکت در این نشست دعوت کند تا هرچه سریعتر بتوان راه‌حلی برای این مشکل پیدا کرد.
فرماندار گنبدکاووس با اشاره به آسیب‌رسان بودن مشکلات سرویس‌های مدارس و درخواست رانندگان برای افزایش قیمت کرایه با توجه به تغییر قیمت بنزین، گفت: در چند روز آینده نشستی با دعوت از همکاران آموزش و پرورش، شهرداری و شورای شهر برای حل این مشکل تشکیل می‌شود.
کریمی همچنین در رابطه با افزایش مدارس هیات امنایی، از کارشناسان و مسئولان آموزش و پرورش شهرستان خواست جمع‌بندی نظرات خود در این باره را در نشست بعدی ارائه دهند تا بهترین تصمیم به مصلحت مردم گرفته شود.
وی با قدردانی از زحمات فعالان حوزه آموزش و پرورش و اداره سوادآموزی برای کسب رتبه نخست پوشش بی‌سوادان در استان اظهارداشت: با وجود کاهش ۵۲.۵ درصدی آمار بی‌سوادی این شهرستان، هنوز ۱۲ هزار شهروند گنبد بی‌سواد هستند.
فرماندار ادامه داد: حدود هشت هزار نفر از بی‌سوادان گنبدکاووس بانوان هستند و با توجه به موضوع، اولویت آموزش و پرورش با بهره گیری از ظرفیت رسانه و علمای تشیع و تسنن، باید ترغیب بانوان به سوادآموزی باشد.
کریمی با اشاره به اینکه بخش قابل توجه‌ی آموزش‌دهندگان اداره سوادآموزی گنبدکاووس جذب آموزش و پرورش شدند از مسئولان آموزش و پرورش در سطح استان و شهرستان خواست چاره‌اندیشی لازم به منظور جلوگیری از کاهش آموزش‌دهندگان سواد در سال‌های آینده انجام دهند.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس با اشاره به در حال ساخت بودن ۲۳ مدرسه با ۱۴۳ کلاس درس در این شهرستان، گفت: با توجه به افزایش تراکم جمعیت دانش‌آموزی در مدارس داخل شهر، تعداد زیادی از این مدارس به شهر گنبدکاووس اختصاص یافته است.
کمال‌الدین نظرنژاد افزود: هم‌ اینک پنج آموزشگاه با ۳۹ کلاس درس همراه با یک خوابگاه و استخر دانش‌آموزی از محل پروژه‌های ملی و استانی و ۱۸ مدرسه با ۱۰۴ کلاس درس و یک پژوهش‌سرا با همکاری خیران در این شهرستان در حال ساخت است که از این تعداد ۱۰ مدرسه به شهر گنبدکاووس اختصاص دارد.
وی خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۸ مدرسه خیرساز، کار احداث سه مدرسه تا پایان سالجاری به اتمام رسیده و  برای اتمام عملیات ساخت ۶ مدرسه دیگر تا مهر ماه سال آینده تلاش می‌کنیم و مدارس در حال ساخت از محل اعتبارات استانی و ملی تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با اشاره به جذب ۴۷۴ معلم حق‌التدریس برای جبران کمبود معلم در سال تحصیلی جاری در این شهرستان، گفت: ۲۳۲ نفر از معلمان جذب شده در سالجاری از آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی بودند.
مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس اظهارداشت: در بحث حامل‌های انرژی سال گذشته نامه‌ای از طرف وزارت آموزش و پرورش به تمام شهرستان‌ها مبنی بر اینکه آب، گاز و برق مدارس به صورت رایگان خواهد بود رسید که مشکلاتی را امسال ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: مشکل از آنجایی شروع شد که امسال هیچ اعتباری به آموزشگاه‌ها به عنوان سرانه پرداخت نشده و  تجمیع بدهی سال گذشته و امسال منجر شده تا هر هفته بحث قطع برق یکی از مدارس را داشته باشیم.
نظرنژاد گفت:‌ هم اینک در گنبدکاووس پنج مدرسه ابتدایی، دو مدرسه متوسطه اول و دو مدرسه متوسط دوم به صورت هیات امنایی اداره می‌شوند که با توجه به عملکرد خوب آنها پیشنهاد می‌کنیم در سال آینده تعداد این مدارس افزایش پیدا کند که بر اساس نظر فرماندار برای تصمیم گیری نهایی نشستی جداگانه در این رابطه برگزار خواهد شد.
رییس اداره سوادآموزی گنبدکاووس نیز در این نشست اعلام کرد: امسال دو هزار و ۴۹۰ نفر از بی‌سوادان و کم‌سوادان شهرستان تحت پوشش آموزش‌های سوادآموزی قرار گرفتند که ۹۶ درصد سهمیه ابلاغی سازمان نهضت سوادآموزی به این شهرستان است.
حاجی‌قربان شیری‌قابوس افزود: سه مرکز یادگیری در گنبدکاووس فعال است و تلاش داریم سال آینده حداقل دو مرکز جدید یادگیری در شهرستان راه‌اندازی شود که تاکنون پنج روستا در این رابطه اعلام آمادگی کرده‌اند


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 291
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2558

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 255
بازدید دیروز: 351
بازدید ماه:840
بازدید سال:15639
بازدید کل:1177962