عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » ۹۴.۳ درصد جمعیت استان گلستان با سواد هستند


۹۴.۳ درصد جمعیت استان گلستان با سواد هستند

۹۴.۳ درصد جمعیت استان گلستان با سواد هستند

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در مراسم متمرکز استانی بزرگداشت سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی در گفت: با تلاش مجموعه معلمان و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، ۹۴.۳ درصد جمعیت این استان باسواد هستند.
احسان گوهری راد، درصد باسوادی در گنبدکاووس را ۹۴.۷ درصد اعلام کرد و افزود: نهضت سوادآموزی در کنار آموزش خواندن و نوشتن، مهارت‌های زندگی و شغلی هم به سوادآموزان تعلیم می‌دهد.
وی از آموزشیاران نهضت سوادآموزی گلستان که به صورت حق‌التدریس جذب آموزش و پرورش شده اند خواست با حضور جدی در کلاس‌های آموزش ضمن خدمت، زمینه قبولی خود در آزمون استخدام رسمی را فراهم کنند.
مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز در این مراسم گفت: این شهرستان ۲ مرکز یادگیری محلی برای بی سوادان دارد و امروز یک مرکز هم در روستای "حالی آخوند" بخش مرکزی گنبدکاووس افتتاح ‌شد.
کمال‌الدین نظرنژاد افزود: درسال تحصیلی جاری از مجموع جذب ۴۷۴ معلم حق‌التدریس در آموزش و پرورش گنبدکاووس ۲۳۲ نفر آنها از آموزشیاران نهضت سوادآموزی بودند.
در حاشیه این مراسم حسینعلی همراه، معاون سوادآموزی مدیرکل آموزش و پروش گلستان نیز به خبرنگاران گفت که بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ حدود ۶۸ هزار نفر از جمعیت این استان بیسواد هستند.
وی با بیان اینکه سهمیه ابلاغی امسال گلستان برای سوادآموزی ۱۲ هزار نفر است گفت: تاکنون ۹۵ درصد این هدف محقق شده است.
معاون سوادآموزی مدیرکل آموزش و پروش گلستان همچنین ادامه داد: این استان ۹ مرکز یادگیری محلی در بیسوادان دارد که تا سال ۱۴۰۴ به ۹۰ مرکز افزایش خواهد یافت.
در این مراسم که با قرائت پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفت دی سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی همراه بود، گنبدکاووس، بندرترکمن، مراوه تپه و رامیان به عنوان شهرستان‌های برتر سوادآموزی گلستان معرفی شدند.
تجلیل از برگزیدگان مسابقه خاطره نویسی با موضوع ۴۰ سال فعالیت نهضت سوادآموزی و نیز آموزش‌دهندگان برتر جشنواره الگوهای تدریس گلستان، رونمایی از لوح سپاس صادر شده توسط آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان به مناسبت سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی و کتاب آداب و رسوم قوم ترکمن از دیگر برنامه‌های جانبی این مراسم بود


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 329
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2547

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 663
بازدید دیروز: 908
بازدید ماه:13208
بازدید سال:13208
بازدید کل:1175531