عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » معاون استاندار: عملیات ساخت ۲۷ مدرسه تخریبی سیل گلستان آغاز شده است


معاون استاندار: عملیات ساخت ۲۷ مدرسه تخریبی سیل گلستان آغاز شده است

معاون استاندار: عملیات ساخت ۲۷ مدرسه تخریبی سیل گلستان آغاز شده است


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان اعلام کرد که عملیات احداث ۲۷ مدرسه از ۳۲ آموزشگاه تخریب شده در جریان سیل روزهای آغازین امسال با تامین منابع مالی از سوی دولت و خیرین مدرسه‌ساز آغاز شده‌است.
میرمحمد غراوی در مراسم آغاز عملیات اجرایی یک مدرسه ۶ کلاسه در شهر گنبدکاووس اظهار داشت: پس از واقعه سیل امسال که از ۲۶ اسفند ۹۷ آغاز و تا سه ماه ادامه داشت، خسارت زیادی به بخش‌های مختلف، از جمله مدارس گلستان وارد شد که دولت با مشارکت نیکوکاران احداث ۲۷ مدرسه را آغاز کرده است.
وی گفت: همه تلاش دولت و نیکوکاران مدرسه‌ساز، تکمیل مدارس درحال ساخت تا مهرماه سال آینده است تا دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده گلستان در مدارس جدید تحصیل نمایند.
غراوی اضافه کرد: مدرسه‌ای که امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی آن در شهر گنبدکاووس هستیم، در راستای تفاهم‌ نامه امضا شده بین استانداری گلستان با کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان تهران احداث می‌شود.
وی تصریح کرد که کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان تهران برای احداث این مدرسه ۶ کلاسه فعلا مبلغ ۲۰ میلیارد ریال پیش بینی کرده و در صورت نیاز، این اعتبارات افزایش خواهد یافت و مدرسه به نام این کانون نامگذاری خواهد شد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان هم در این مراسم با قدردانی از کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان تهران برای ساخت مدرسه ۶ کلاسه در شهر گنبدکاووس گفت: هزینه پیش‌بینی شده برای ساخت این واحد آموزشی که در زمینی به مساحت دو هزار مترمربع و با زیربنای هزار و ۵۰۰ مترمربع در دو طبقه احداث می‌شود، ۴۲ میلیارد ریال است.
یاسر لیوانی افزود: فعلا کانون کارشناسان رسمی دادگستری تهران برای ساخت این مدرسه که ساخت ساختمان سرایداری به مساحت ۷۷ مترمربع و سرویس بهداشتی به مساحت ۴۰ مترمربع نیز برای آن پیش بینی شده، مبلغ ۲۰ میلیارد ریال تعهد کرده و بقیه اعتبار مورد نیاز هم از محل اعتبارات دولتی و نوسازی مدارس تامین می‌شود.
وی، انجام دیوارکشی به طول ۲۰۶ متر و ۱۵۰۰ مترمربع محوطه‌سازی را از دیگر اقدامات پیش‌بینی شده در ساخت این مدرسه برشمرد و اضافه کرد: تمام مدارس تخریبی استان گلستان در سیل امسال با کمک دولت و مشارکت خیرین مدرسه ساز تا پایان مهرماه یا آخر سال آینده احداث و تحویل آموزش و پرورش می‌شود.
رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان تهران هم دراین مراسم گفت: این کانون نه تنها به تعهدات مالی خود برای ساخت این مدرسه ۶ کلاسه عمل می‌کند بلکه تلاش دارد تا مبلغ تعهد را با توجه به مشکلات اقتصادی دولت افزایش دهد تا این مدرسه در مهرماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.
رضا علیپور با تاکید بر ضرورت نظارت بر عملیات ساخت مدرسه و استفاده از مصالح با کیفیت ازسوی سازمان نوسازی مدارس گلستان، افزود: کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان تهران پیش از این نیز مدارسی را در مناطق زلزله‌زده دو استان کرمان و کرمانشاه احداث کرده است.
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان هم در این مراسم با قدردانی از خیرین مدرسه‌ساز اعلام کرد که درشرایط فعلی حدود ۴۰ درصد از ۱۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس این استان قدیمی و تخریبی هستند که نیاز به بازسازی دارند و بدون تردید بازسازی این کلاس‌های درس بدون مشارکت نیکوکاران ممکن نیست.
احسان گوهری راد افزود: در گنبدکاووس نیز تلاش‌های خوبی برای بازسازی کلاس‌های درس تخریبی شروع شده و هم اکنون ۲۲ مدرسه در این شهرستان درحال ساخت می‌باشد که ۸۰ درصد آن با مشارکت نیکوکاران است


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 379
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2545

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 107
بازدید دیروز: 597
بازدید ماه:2502
بازدید سال:17301
بازدید کل:1179624