عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » ورزش بهترین راه حل برای مبارزه با مواد مخدر است

معاون استاندار و فرماندارویژه گنبدکاووس

ورزش بهترین راه حل برای مبارزه با مواد مخدر است

ورزش بهترین راه حل برای مبارزه با مواد مخدر است


معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گنبدکاووس از انجمن‌های مردم‌نهاد خواست تا بیش از گذشته در کنار فعالان حوزه مبارزه با مواد مخدر شهرستان باشند.
مهندس عبدالقدیر کریمی با تاکید بر اجرای برنامه‌های راهبردی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در حوزه خانواده، آموزش و پرورش، دانشگاه، کمیته امداد، بهزیستی و ورزش و جوانان از رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان، خواستار تقویت فعالیت هیات‌های ورزشی برای جذب بیشتر جوانان و انجام فعالیت‌های سلامت‌آفرین شد.
وی افزود:‌ از دانشگاه‌ها نیز تقاضا داریم در کنار فعالیت‌های علمی، توجه بیشتری به اجرای برنامه‌های متنوع در حوزه مبارزه با مصرف مواد مخدر و کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشند.
محمدرضا ملکان  اظهارداشت: تعهد مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان امسال در زمینه ارائه آموزش‌ به افراد آسیب‌دیده از معضلات اجتماعی ۹۱ هزار و ۶۳۵ نفر ساعت بود که تاکنون بیشتر از تعهد و معادل ۱۶۰ هزار و ۹۷۴ نفر ساعت و به تعداد یک هزار و ۳۳۱ نفر آموزش ارائه شده است.
وی افزود: ۳۱۴ زندانی، ۳۹۰ معتاد بهبود یافته در زندان و ۶۷ معتاد بهبودیافته در کمپ، ۲۷۸ نفر در قالب طرح شهید شوشتری در محلات آسیب‌پذیر، ۱۹۰ نفر از ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی و ۹۲ نفر از اتباع بیگانه امسال در گنبدکاووس آموزش‌های فنی و حرفه ای را فراگرفتند.
رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گنبدکاووس ادامه داد: در بحث ارائه آموزش فنی و حرفه ای به اتباع بیگانه در حوزه آسیب‌های اجتماعی، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، در مرحله اول ۵۵۰ میلیون ریال و مرحله دوم ۳۵۰ میلیون ریال اختصاص داد که صرف خرید مواد مصرفی کارگاهی شد.
ملکان افزود: امسال بحث رونمایی از تجهیزات خریداری شده برای مناطق آسیب‌پذیر را داشتیم که وزارت کشور برای استان گلستان دو میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال اعتبار گذاشت که سهم گنبد از آن دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بود.
معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز در این نشست گفت: امسال ۲۸ هزار و ۷۰۷ نفر در ۵۶ مدرسه ابتدایی، ۲۸ مدرسه متوسطه اول و ۱۹ مدرسه متوسطه دوم این شهرستان، جامعه هدف اجرای طرح یاریگران زندگی با هدف ارتقای سلامت روانی و پیشگیری از مصرف مواد مخدر در بین دانش‌آموزان هستند.
سیدصالح رفعتی افزود: در اجرای طرح یاریگران زندگی، شیوه یاری رساندن به افراد، قربانیان ناشی از سوء مصرف مواد مخدر و صیانت اجتماعی از بهبودیافتگان آموزش داده می‌شود و فرد و خانواده‌ها با آشنایی و اشراف کامل به معضلات و  آسیب‌های ناشی از مصرف مواد مخدر و اعتیاد می‌توانند یاریگر زندگی خانواده‌های دیگر باشند.
وی فعال‌سازی بیلبورد شهرداری برای نمایش پیام‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، برگزاری نمایش‌های خیابانی با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان در حوزه آسیب‌ها به دانش‌آموزان و دانشجوبان را از اقدامات شاخص کمیته آموزش شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان برشمرد


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 336
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2544

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 490
بازدید دیروز: 1213
بازدید ماه:2288
بازدید سال:17087
بازدید کل:1179410