عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » فرماندارویژه : خواستار توجه ویژه مسوولان استانی برای جبران خسارت‌های بخش کشاورزی این شهرستان در حادثه سیل امسال شد

معاون استاندار و فرماندارویژه گنبدکاووس

فرماندارویژه : خواستار توجه ویژه مسوولان استانی برای جبران خسارت‌های بخش کشاورزی این شهرستان در حادثه سیل امسال شد

فرماندارویژه : خواستار توجه ویژه مسوولان استانی برای جبران خسارت‌های بخش کشاورزی این شهرستان در حادثه سیل امسال شد

معاون استاندارو فرماندار ویژه گنبدکاووس در جلسه شورای کشاورزی گنبدکاووس که با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان برگزار شد،با اشاره به ظرفیت بالای بخش کشاورزی این شهرستان و جایگاه آن در تولیدات کشاورزی استان گلستان، خواستار توجه ویژه مسوولان استانی برای جبران خسارت‌های بخش کشاورزی این شهرستان در حادثه سیل امسال شد.
مهندس عبدالقدیر کریمی بدون اشاره به آمار خسارت‌های سیل دربخش کشاورزی گنبدکاووس گفت که تا الان ۸۵ تا ۹۰ میلیارد ریال برای جبران خسارت به کشاورزان این شهرستان پرداخت شده است.
وی، توجه به توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در گنبدکاووس و همکاری بیشتر راهور برای پلاک گذاری ماشین آلات بخش کشاورزی این شهرستان را مورد تاکید قرار داد و افزود: با هماهنگی و رایزنی‌های انجام شده، نمایشگاه ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی از فردا سوم دی به مدت چهار روز در این شهرستان برپا می‌شود.
غلامعلی نورا افزود: میزان بارش از ابتدای سال آبی امسال ( اول مهر) تا پایان آذرماه ۸۹.۴ میلی‌متر بود در حالی که در مدت مشابه سال قبل ۱۲۷ میلی‌متر بارش داشته‌ایم.
وی افزود: کاهش میزان بارش درسال آبی جاری سبب شده تا کشاورزان مناطق شمالی گنبدکاووس هنوز منتظر بارش باران برای کشت گندم و جو باشند که به احتمال زیاد با توجه به بارش‌های پیش رو، سطح زیرکشت گندم در این شهرستان، همچون سال قبل به ۱۰۴ هزار هکتار می‌رسد.
نورا ادامه داد که برای سال زراعی جاری کشت ۲۳ هزار هکتار جو و ۱۴ هزار هکتار دانه روغنی کلزا هم پیش‌بینی شده که در بحث جو مشکلی وجود ندارد اما تا کنون هفت هزار هکتاردانه روغنی کلزا کشت شده و برای بقیه قرارداد کشت این محصول در انتظار بارش باران هستیم.
وی، توزیع سه هزار و ۸۲۲ تن بذر اصلاح شده گندم، جو و دانه روغنی کلزا و افزون بر ۲۰ هزار تن انواع کود شیمیایی به همراه توزیع ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر سوخت را از دیگر اقدامات جهادکشاوروزی گنبدکاووس برای کشت محصولات پاییزه در این شهرستان برشمرد و اضافه کرد: در بحث توزیع سوخت، برخی کشاورزان عمده و بزرگ نیاز به حمایت و سهمیه ویژه دارند که بایستی برای آنها چاره‌اندیشی شود


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 304
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2542

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 67
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:873
بازدید سال:873
بازدید کل:1163196