عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » مانور سراسری زلزله در مدارس گنبدکاووس برگزار شد

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه

مانور سراسری زلزله در مدارس گنبدکاووس برگزار شد

مانور سراسری زلزله در مدارس گنبدکاووس برگزار شد


بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار "مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور" باهدف ارتقای آگاهی و مهارت دانش‌آموزان و خانواده‌های ساکن در اطراف مدرسه با دو رویکرد خروج اضطراری و پناهگیری در مدارس گنبدکاووس برگزار شد.
در این مانور آموزشی که روز چهارشنبه به صورت متمرکز در دبیرستان دخترانه متوسطه دوره اول "کمک جعفربای" شهر گنبدکاووس و با حضور و مشارکت دستگاه‌های عضو مدیریت بحران این شهرستان برگزار شد، دانش‌آموزان اصول صحیح خروج اضطراری و پناهگیری را تمرین و چند تیم‌ دانش‌آموزی نیز به برخی مصدومان این مانور تا رسیدن نیروهای مرکز فوریت‌های پزشکی اورژانس ۱۱۵، امدادرسانی کردند.
رییس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت که این مانور آموزشی به مناسبت هشتم آذر روز زلزله و ایمنی همزمان با دیگر شهرهای ایران اسلامی در برخی مدارس منتخب گنبدکاووس با حضور و مشارکت دستگاه‌های عضو مدیریت بحران این شهرستان برگزار شد.
اصغر نودهی افزود: مانور امروز باشعار "مدرسه امین، جامعه تاب‌آور" باهدف ارتقای آگاهی و مهارت دانش آموزان و خانواده‌های ساکن در اطراف مدرسه نسبت به خروج اضطراری و پناهگیری و نیز افزایش تاب‌آوری آنها در هنگام بروز حوادث طبیعی بویژه زلزله و به صورت متمرکز در ۱۰ مدرسه شهر گنبدکاووس برگزار شد.
وی با بیان اینکه این مانور آموزشی در هفته آینده نیز در ۲۵ مدرسه دیگر گنبدکاووس برگزار می‌شود، اضافه کرد: جمعیت هلال احمر درسال تحصیلی جدید کارگاه‌های آموزشی مرتبط با این مانور و آمادگی دانش‌آموزان در هنگام وقوع زلزله بویژه مساله خروج اضطراری و پناهگیری را در ۳۵ مدرسه این شهرستان برگزار کرده است.
نودهی تصریح کرد که فراگیری اصول صحیح خروج اضطراری از کلاس درس و واحد مسکونی بویژه آپارتمان‌ها و نیز پناهگیری مناسب در موقع رخداد زلزله، تلفات جانی و مصدومان این حادثه را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.
وی ادامه داد که مدیران مدارس منتخب اجرای مانور زلزله در گنبدکاووس به عنوان مدیر بحران وظیفه آموزش به خانواده‌های ساکن در اطراف مدرسه را نسبت به دو مساله خروج اضطراری و پناهگیری داشته‌اند که در این مانور برخی از اهالی محل نیز مشارکت داشتند.
در این مراسم محمدجان پاشی‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ویژه گنبدکاووس و عبدالقادر ظفر معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش این شهرستان نیز در سخنانی کوتاه با قدردانی از برگزاری خوب این مانور آموزشی، از دانش‌آموزان خواستند با جدی گرفتن آموزش‌ها، آن را با اعضای خانواده خود تمرین نمایند.
آتش نشانی، اورژانس ۱۱۵، اورژانس اجتماعی، ادارات برق، گاز و آب و فاضلاب شهری، راهنمایی و رانندگی، اعضای ستاد مدیریت بحران گنبدکاووس به همراه آموزش و پرورش و جمعیت هلال احمر از جمله دستگاه‌های مشارکت کننده در بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و امینی در این شهرستان بودند


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 730
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2506

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 177
بازدید دیروز: 597
بازدید ماه:2572
بازدید سال:17371
بازدید کل:1179694