عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » نظارت بر قیمت‌ها و جلوگیری از افزایش آن بایستی مورد توجه و اهتمام جدی متولیان قرار گیرد

معاون استاندار و فرماندارویژه گنبدکاووس

نظارت بر قیمت‌ها و جلوگیری از افزایش آن بایستی مورد توجه و اهتمام جدی متولیان قرار گیرد

نظارت بر قیمت‌ها و جلوگیری از افزایش آن بایستی مورد توجه و اهتمام جدی متولیان قرار گیرد


معاون استانداروفرماندار ویژه گنبدکاووس در جلسه کارگروه تنظیم بازار گنبدکاووس ضمن قدردانی از تلاش دستگاه‌های متولی حوزه نظارت بر قیمت کالاها و خدمات، برلزوم استمرار این نظارت‌ها تا عادی شدن شرایط اقتصادی کشور و برخورد قاطع با افرادی که خودسرانه قیمت‌ها را افزایش می‌دهند، تاکید کرد و گفت که امروز مهمترین مطالبه و دغدغه مردم از مسوولان، نظارت بر قیمت‌ها و جلوگیری از افزایش آن است که بایستی مورد توجه و اهتمام جدی متولیان قرار گیرد.
عبدالقدیر کریمی با تاکید بر ضرورت برگزاری هفتگی جلسات کارگروه تنظیم بازار گنبدکاووس، افزود: پیگیری‌های لازم برای اختصاص سهمیه سوخت به مسافرکش‌های شخصی و مینی‌بوس‌ها در مسیرهای روستایی، سرویس‌های مدارس و کشاورزان و نیز افزایش سهمیه گاز مایع در حال انجام است.
وی همچنین خواستار برنامه‌ریزی مسوولان متولی برای ذخیره میوه شب عید مردم گنبدکاووس شد و اضافه کرد که در تامین میوه باید به کمیت و کیفیت آن توجه شود تا رضایتمندی مردم را به همراه داشته باشد.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس اعلام کرد که ۳۵ واحد صفنی این شهرستان به دلیل افزایش خودسرانه قیمت‌ها پس از اجرای سهمیه‌بندی بنزین و افزایش قیمت آن، در یک هفته گذشته شناسایی و تعزیر شدند.
خلیل رجبلی گفت که در هفته گذشته در مجموع ۲۵۲ مورد بازرسی از واحدهای صنفی این شهرستان انجام شد که برای ۳۵ واحد متخلف پرونده تشکیل و به اداره تعزیزات ارسال شد که پس از رسیدگی توسط شعبه ویژه این نهاد، گرانفروشان درمجموع به پرداخت ۲۱ میلیون و ۱۱۰ هزار ریال جزای نقدی محکوم شدند.
وی افزود: بازرسی و نظارت بر قیمت کالاها و خدمات هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۲۲ شب توسط بازرسان این اداره، اتاق اصناف و برخی بازرسی‌های مشترک با تعزیرات حکومتی، دامپزشکی، راهدای و حمل و نقل جاده‌ای و تاکسیرانی درسطح شهرستان انجام می‌شود.
رجبلی با بیان اینکه یک کیوسک نظارتی هم در میدان مرکزی شهر گنبدکاووس دایر شده که شهروندان می‌توانند با مراجعه به بازرسان آن، گرانفروشی‌ها را گزارش کنند، اضافه کرد: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور و استان گلستان، با هرگونه افزایش خودسرانه قیمت‌ها توسط وحدهای صنفی به بهانه گران شدن بنزین بشدت برخورد می‌شود.
وی تصریح کرد: در هفته گذشته از ۴۵ کالای پرمصرف فقط هشت قلم دچار افزایش قیمت شدند که برخی از آنها مانند گوجه فرنگی، سیب زمینی و تخم مرغ به دلیل کمبود عرضه و تغییر فصل و برخی اقلام دیگر از جمله آهن‌آلات، آلومینیوم و گاز مایع توسط کارخانجات تولیدی و یا به دلیل افزایش کرایه حمل و نقل و یا کمبود عرضه، افزایش قیمت داشتند.
رییس اداره صمت گنبدکاووس ادامه داد که قیمت کرایه حمل و نقل مسافر و نیز سرویس مدارس از روستاها به شهر و بالعکس توسط مسافرکش‌های شخصی در این مسیرها نیز افزایش قیمت داشته که پیگیری لازم برای ثبت‌نام از آنها به منظور اختصاص سهمیه سوخت با همکاری بخشداران دو بخش مرکزی و داشلی‌برون این شهرستان درحال انجام است.
رجبلی گفت که پیگیری لازم برای افزایش سهمیه گاز مایع به گنبدکاووس بویژ مناطق روستایی و اختصاص سهمیه سوخت به کشاورزان (تراکتورها و موتورپمپ‌ها) درحال انجام است.
مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس نیز در این جلسه از توزیع ۶ هزار تن جو، ۸۰۰ تن کنسانتره و ۹ هزار و ۵۰۰ تن کنجاله سویا بین دامداران این شهرستان با قیمت مصوب و با هدف کنتزل بازار در آبان ماه امسال خبر داد و گفت: نهاده‌های کشاورزی مانند انواع بذر گواهی شده و کودهای شیمیایی مورد نیاز کشت محصولات پاییزه به مقدار کافی تهیه و درحال توزیع بین کشاورزان گنبدی است.
غلامعلی نورا افزود: مشکل فعلی بخش کشاورزی گنبدکاووس تخصیص نیافتن سهمیه سوخت برای کشاورزان عمده و موتورپمپ‌ها و تراکتورهای آنها است که باتوجه به فصل کشت و نیاز آنها به سوخت بایستی برای آنها چاره اندیشی شود.
بخشداران مرکزی و داشلی برون گنبدکاووس نیز دراین جلسه برلزوم افزایش سهمیه سوخت گاز مایع برای مناطق روستایی باهدف جلوگیری از افزایش قیمت آن و اختصاص سهمیه سوخت برای مسافرکش‌های شخصی و سرویس مدارس مسیر روستاها تا شهر و بالعکس برای جلوگیری از افزایش کرایه‌ها تاکید کردند.

نظارت بر قیمت‌ها و جلوگیری از افزایش آن بایستی مورد توجه و اهتمام جدی متولیان قرار گیرد

 

نظارت بر قیمت‌ها و جلوگیری از افزایش آن بایستی مورد توجه و اهتمام جدی متولیان قرار گیرد

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 604
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2504

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 67
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:873
بازدید سال:873
بازدید کل:1163196