عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » دومین همایش ملی مدیریت منابع طبیعی در گنبدکاووس برگزار شد

معاون استاندار و فرماندارویژه گنبدکاووس

دومین همایش ملی مدیریت منابع طبیعی در گنبدکاووس برگزار شد

دومین همایش ملی مدیریت منابع طبیعی در گنبدکاووس برگزار شد

معاون استاندارو فرماندار ویژه گنبدکاووس در این همایش درسخنانی از فرماندهی و مدیریت واحد ستاد مدیریت شهرستان در مقابله با سیل ایام آغازین امسال که ۳۰ درصد مساحت شهر و ۱۵ روستای را درگیر کرده بود، گفت و افزود: نقش فرماندهی واحد و جلوگیری از جزیره‌ای عمل کردن ادارات و نهادها در کنار همراهی و مشارکت بسیار خوب مردم و نیز اطلاع رسانی مطلوب رسانه‌های ارتباط جمعی سبب شد تا خسارت این بلای طبیعی در گنبدکاووس کاهش یابد.
مهندس عبدالقدیر کریمی افزود: باموافقت و تصویب معاون اول رییس جمهوری، وزارت کشور و استانداری گلستان مقرر شد تا سامانه تجمیع امکانات لجستیک، ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین شرق استان در گنبدکاووس راه اندازی شود که بزودی با تهیه زمین مناسب این امر محقق می‌شود.
دومین همایش ملی مدیریت منابع طبیعی با موضوع (آب، سیل و محیط زیست) باهدف بررسی علل وقوع سیل و ارائه راهکارهای علمی در مواجهه با این بلای طبیعی و مدیریت سیلاب توسط دانشگاه دولتی گنبدکاووس برگزار شد.
دکتر ابوالفضل طهماسبی افزود: از مقالات پذیرفته شده که حول ۲۳ محور تعیین شده بود، ۲۹۷ مقاله در قالب پوستر و ۲۰ مقاله اورال ( ارائه به صورت سخنرانی) است که تعدادی از این مقالات امروز توسط صاحبان آن ارائه می‌شود و تعدادی از مقالات پوستری هم در مکان برگزاری این همایش روی دیوارها نصب شده‌است.
وی گفت: این دانشگاه که بزرگترین و تنها مرکز آموزش عالی دولتی در شرق استان گلستان است، آمادگی کامل برای همکاری با ادارات و نهادها برای انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی درخصوص مسائل مختلف ازجمله حوزه منابع طبیعی، محیط زیست، جنگل و مراتع دارد.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان نیز در این همایش با ارائه گزارشی از اقدامات مدیریت بحران استان و شهرستان‌های آن در قبل، حین و بعد از سیل روزهای آغازین امسال، گفت: سیل امسال درمجموع ۴۹ هزار میلیارد ریال به بخش های مختلف کشاورزی، مسکن، راه ها و دیگر زیرساخت‌های شهری و روستایی گلستان خسارت وارد کرد.
امیر قادری افزود: بخش قابل توجهی از خسارت‌های سیل امسال که شدت و مقدار آن در چند دهه اخیر کم سابقه بوده است، بویژه در بخش مسکن و کشاورزی جبران شده و در دیگر بخش‌های نیز اعتباراتی پیش بینی شده که درحال جذب است.
وی با اشاره به اهمیت لایروبی رودخانه‌ها و انجام اقدامات آبخیزداری برای کاهش خسارت سیل در گلستان، اضافه کرد: باوجود تصویب انجام بیش از یک هزار کیلومتر لایروبی رودخانه‌های استان به دلیل کمبود منابع اعتباری تا الان فقط ۱۵۸ کیلومتر آن انجام شده و ۸۶۴ کیلومتر دیگر نیز نیاز به لایروبی دارد

دومین همایش ملی مدیریت منابع طبیعی در گنبدکاووس برگزار شد


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 309
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2489

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 104
بازدید دیروز: 227
بازدید ماه:104
بازدید سال:14903
بازدید کل:1177226