عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » فرماندارویژه: انتخابات تجلی و تبلوراراده ملت در حاکمیت است

معاون استاندار و فرماندارویژه گنبدکاووس

فرماندارویژه: انتخابات تجلی و تبلوراراده ملت در حاکمیت است

فرماندارویژه: انتخابات تجلی و تبلوراراده ملت در حاکمیت است


معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس در نشست برخی مدیران گنبدکاووس با اصحاب رسانه‌ و فعالان فضای مجازی پیرامون مسائل انتخابات مجلس شورای اسلامی با قدردانی از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای در اطلاع رسانی صحیح اخبار و وقایع شهرستان، گفت: این رویه صحیح باید همواره مدنظر فعالان رسانه‌ای بویژه در بحث انتخابات پیش رو و مهمتر از آن برای تقویت وحدت و انسجام حاکم در بین اقوام و پیروان مذاهب ساکن در گنبدکاووس قرار گیرد.
مهندس عبدالقدیر کریمی افزود: رسانه‌ها بایستی تلاش کنند ضمن تشویق و ترغیب مردم برای حضور پرشور در انتخابات دوم اسفند امسال، از وارد کردن هرگونه خدشه به آرامش و امنیت و وحدت و انسجام بین اقوام و مذاهب ساکن در گنبدکاووس که خط قرمز شهرستان هم است، بشدت پرهیز کنند.
وی نیز با تاکید بر ضرورت رعایت اخلاق حرفه‌ای در انتشار اخبار توسط فعالان رسانه‌ای گنبدکاووس، اضافه کرد: عملکرد صحیح رسانه‌ها بویژه در فضای مجازی می‌تواند به رفتار انتخاباتی مردم شکل و عینیت ببخشد.
رییس دادگستری گنبدکاووس واقع در شرق استان گلستان اعلام کرد که دو شعبه ویژه (حقوقی و کیفری) برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در محل دادگستری این شهرستان دایر شده است.
علی یزدانی گفت: این دو شعبه که یکی در دادسرا و دیگری در دادگستری (شعبه ۱۰۳ کیفری) شهرستان دایر شده به صورت شبانه‌روزی به تخلفات انتخاباتی رسیدگی می‌کنند.
وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات پرشور با مشارکت حداکثری مردم از افتخارات نظام جمهوری اسلامی در ۴۰ سال گذشته و در عرصه بین‌المللی بوده است، افزود: حضور پرشور مردم در این عرصه سیاسی، چشمگیر و بیانگر وفاداری و پایبندی آنها به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی است.
یزدانی اضافه کرد: قوانین و دستورالعمل‌های مربوط به انتخابات و تخلفات آن، چند ماه پیش توسط ریاست قوه قضاییه به دادگستری‌های  سراسر کشور ابلاغ شده و براساس آن با متخلفان برخورد می‌شود.
وی با تاکید بر ضرورت رعایت اخلاق حرفه‌ای ازسوی رسانه‌ها و خبرنگاران در انتشار اخبار بویژه در فضای مجازی، تصریح کرد: هرگونه نشر اکاذیب، توهین، افترا و تهدید از مصادیق جرم به شمار رفته و برابر مواد ۱۳۴، ۶۰۷ و ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی متخلف به شلاق، جزای نقدی، حبس و یا هر سه محکوم خواهد شد.
رییس دادگستری گنبدکاووس همچنین گفت که پارسال میزان پرونده‌های تشکیل شده درحوزه توهین و تهدید در سراسر کشور رتبه سوم را پس از سرقت و جرح عمدی داشته که نشان از اهمیت موضوع و نیز پایین آمدن آستانه تحمل افراد است


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 343
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2477

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 54
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:860
بازدید سال:860
بازدید کل:1163183