عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » یجاد اشتغال و جذب سرمایه‌گذار بایستی از اولویت‌های اصلی هر یک از دستگاه‌های اجرایی شهرستان باش

معاون استاندار و فرماندارویژه گنبدکاووس

یجاد اشتغال و جذب سرمایه‌گذار بایستی از اولویت‌های اصلی هر یک از دستگاه‌های اجرایی شهرستان باش

یجاد اشتغال و جذب سرمایه‌گذار بایستی از اولویت‌های اصلی هر یک از دستگاه‌های اجرایی شهرستان باش


معاون استاندارو فرماندار ویژه گنبدکاووس در جلسه کارگروه اشتغال گنبدکاووس با قدردانی از تلاش دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال، گفت: ایجاد اشتغال و جذب سرمایه‌گذار بایستی از اولویت‌های اصلی هر یک از دستگاه‌های اجرایی شهرستان باشد.
مهندس عبدالقدیر کریمی افزود: گنبدکاووس در بخش‌های مختلف از جمله در روستاها ظرفیت‌های خوبی برای ایجاد اشتغال دارد که باید به آن توجه شود.
وی با اشاره به پیش بینی اجرای ۲۰۰ طرح اشتغالزای فردمحور توسط بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در ۱۰ روستای گنبدکاووس، ضمن کم دانستن این سهمیه و ضرورت افزایش دو برابری آن با توجه به وقوع سیل روزهای آغازین امسال دراین شهرستان، اضافه کرد: مدیران باید از ظرفیت این نهاد انقلابی برای انجام طرح‌های تولیدی و اشتغالزا بیشتر استفاده نمایند.
کریمی به انتصاب چندی قبل سه معاون فرمانداری ویژه گنبدکاووس، ابراز امیدواری کرد که از این پس با برنامه‌ریزی‌های منسجم تیم مدیریتی فرمانداری، شاهد رشد و توسعه هرچه بیشتر شهرستان بالاخص دربخش ایجاد اشتغال برای جوانان باشیم که از مطالبات این قشر و خانواده‌های آنان است،
فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین بر ضرورت ارتباط بیشتر مدیران شهرستان با مدیران استانی برای جذب تسهیلات و اعتبارات مورد نیاز برای طرح‌های اشتغالزا و عمرانی تاکید کرد و گفت: ملاک تخصیص اعتبارات استانی و ملی باید بر اساس دو شاخص جمعیت و وسعت باشد که از این حیث گنبدکاووس بایستی مورد توجه ویژه مدیران گلستان قرار گیرد.
عبدالحکیم سلاق ، بر لزوم تلاش بیشتر دستگاه‌های اجرایی این شهرستان برای تحقق سهمیه ابلاغی ایجاد اشتغال درسال جاری تاکید کرد و گفت: علاوه بر این، دستگاه‌های اجرایی با همکاری بانک‌های عامل بایستی بر هزینه‌کرد صحیح تسهیلات دریافتی از سوی متقاضیان طرح‌های تولیدی و اشتغالزایی نیز نظارت داشته باشند.
وی افزود: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون مبلغ ۳۶۱ میلیارد و ۱۲۱ میلیون ریال از محل تسهیلات روستایی و عشایری به ۲۷۶ طرح تولیدی و اشتغالزا در گنبدکاووس پرداخت شده که از این محل ۵۱۶ فرصت شغلی برای متقاضیان کار ایجاد شده است.
سلاق اضافه کرد: علاوه بر این، در مدت ذکر شده و از محل تسهیلات فراگیر نیز به ۹ طرح تولیدی و اشتغالزا در گنبدکاووس مبلغ ۲۷ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال پرداخت شده که با اجرای طرح‌های این بخش برای ۲۶ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.
به گفته سلاق، از محل تسهیلات مشاغل خانگی نیز از ابتدای سال ۹۷ تا الان به ۲۸۴ طرح حدود ۳۰ میلیارد ریال و برای اجرای پنج طرح پشتیبان مشاغل خانگی در گنبدکاووس نیز مبلغ سه میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال پرداخت شده است.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس ادامه داد: تعداد ۷۵ طرح روستایی، هفت طرح درحوزه تسهیلات فراگیر و ۳۷۸ طرح مشاغل خانگی نیز که توسط کارگروه اشتغال شهرستان تصویب شده و در بانک‌های عامل در انتظار دریافت تسهیلات هستند


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 534
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2456

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 79
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:885
بازدید سال:885
بازدید کل:1163208