عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » فرماندارویژه: از اجرای موفق طرح ملی فشار خون در این شهرستان تقدیر کرد

معاون استاندار و فرماندارویژه گنبدکاووس

فرماندارویژه: از اجرای موفق طرح ملی فشار خون در این شهرستان تقدیر کرد

فرماندارویژه: از اجرای موفق طرح ملی فشار خون در این شهرستان تقدیر کرد


معاون استاندارو فرماندار ویژه گنبدکاووس در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی گنبدکاووس با تبریک روز خبرنگار، از اجرای موفق طرح ملی فشار خون در این شهرستان تقدیر کرد و گفت: انتظار داشتیم دستگاه های اجرایی همکاری بیشتری در اجرای این طرح با مرکز بهداشت انجام می دادند.
مهندس عبدالقدیر کریمی همچنین از شهروندان خواست از خرید دام های مشکوک از فروشندگان سیار در سطح شهر خودداری و در این رابطه فقط به میدان دام مراجعه کنند.
کریمی همچنین از شهرداری و مرکز بهداشت خواست هر چه سریعتر مشکل تامین زمین برای ایجاد درمانگاه با اعتبار کمیساریای عالی سازمان ملل درمحله مدرسی را برطرف کنند در غیر این صورت این فرصت از این شهرستان گرفته و به نقطه دیگر اعطا می شود.
رییس شبکه دامپزشکی گنبدکاووس اعلام کرد که از ابتدای امسال تاکنون و با هدف پیشگیری از بیماری هاری، تعداد ۱۴۰۰ قلاده سگ گله و دارای صاحب در مناطق روستایی و شهری این شهرستان واکسینه شدند.
دکتر نادر گوگلانی گفت: این تعداد سگ با توجه به مستعد بودن منطقه برای بروز بیماری هاری در شهرستان و به منظور پیشگیری از این بیماری واکسینه شدند.
وی در رابطه با اقدامات پیشگیرانه در خصوص بیماری های مشترک بین انسان و دام افزود: حدود ۴۹ درصد بیماری های شناخته شده در جهان جزو بیماری مشترک میان انسان و دام است.
گوگلانی اضافه کرد: با توجه به اینکه گنبدکاووس یک شهرستان با فعالیت عمده کشاورزی و در کنار آن دامپروری است، اقدامات پیشیگرانه در رابطه با بیماری های مشترک میان انسان و دام از جمله سیاه زخم و تب مالت در اولویت دامپزشکی قرار دارد.
وی تصریح کرد: امسال همچنین ۲۷۰ هزار راس دام تحت پوشش این شهرستان واکسن سیاه زخم و ۲۴ هزار راس دام نیز تحت پوشش واکسن تب مالت قرار گرفتند.
رییس شبکه دامپزشکی گنبدکاووس همچنین از استقرار یک تیم دامپزشکی به صورت تمام وقت در میدان فروش دام این شهرستان خبر داد و گفت: شهروندان حتما دام مورد نیاز خود برای عید قربان را از این محل تهیه و از خرید دام از فروشندگان سیار به طور جدی اجتناب کنند.  
دکتر گوگلانی افزود: مردم در اعیاد مختلف مجاز به ذبح دام خود خارج از کشتارگاه هستند اما بهتر است برای کنترل و نظارت بهتر بر ذبح، این اقدام در کشتارگاه انجام شود در غیر این صورت شهروندان می توانند با مشاهده هر گونه مشکل از تیم های ثابت و سیار دامپزشکی کمک بخواهند.
وی با اشاره به گرمای هوا و احتمال انتقال بیماری های مشترک از حیوان به انسان به شهروندان توصیه کرد حتما لاشه دام های خود را بعد از ذبح ۲۴ ساعت در دمای معمولی یخچال (چهار درجه بالای صفر) نگهداری کنند تا جمود نعشی آن برطرف شود و بعد مصرف کنند

فرماندارویژه: از اجرای موفق طرح ملی فشار خون در این شهرستان تقدیر کرد

 

فرماندارویژه: از اجرای موفق طرح ملی فشار خون در این شهرستان تقدیر کرد

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 308
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2411

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 69
بازدید دیروز: 227
بازدید ماه:69
بازدید سال:14868
بازدید کل:1177191