عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » فرماندار گنبدکاووس از کم توجهی دستگاه‌های فرهنگی به حوزه جوانان انتقاد کرد

معاون استاندار و فرماندارویژه گنبدکاووس

فرماندار گنبدکاووس از کم توجهی دستگاه‌های فرهنگی به حوزه جوانان انتقاد کرد

فرماندار گنبدکاووس از کم توجهی دستگاه‌های فرهنگی به حوزه جوانان انتقاد کرد


معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس از کم توجهی ادارات و نهادهای فرهنگی مثل دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش شهرستان نسبت به مسائل و آسیب های اجتماعی در حوزه جوانان انتقاد و گلایه کرد.
مهندس عبدالقدیر کریمی در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان گنبدکاووس با تبریک هفته ازدواج (۱۲ تا ۱۸ مرداد) اظهار داشت: ستاد ساماندهی امور جوانان از جلسات مهمی است که متاسفانه به دلایل مختلف، از نظر محتوایی خیلی مورد توجه دانشگاه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی شهرستان قرار نگرفته و منفعلانه در آن حضور می یابند.
وی با بیان اینکه انتظار طبیعی وجود دارد که دستگاه‌های فرهنگی مانند آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها با مشارکت در اتاق فکر ایجاد شده در شهرستان بتوانند تحلیل جامع و کاملی از مشکلات حوزه جوانان بویژه در بحث ازدواج و طلاق ارائه دهند، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های فرهنگی، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش بر اساس وظایف ذاتی خود نباید نسبت به مسائل و مشکلات جوانان به عنوان قشر تاثیرگذار و مهم جامعه بی تفاوت باشند.
فرماندار ویژه گنبدکاووس با تاکید بر اینکه باید مشخص شود مدیران شهرستانی برای اوقات فراغت و تفریح جوانان چه اقداماتی انجام داده اند، افزود: در ساختار مدیریتی دستگاه‌های فرهنگی مثل آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها این مساله لحاظ شده و در حال اجرای برنامه های مختلف ویژه اوقات فراغت جوانان هستند که باید در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان اطلاع رسانی شود تا این قشر بدانند که دستگاه‌های فرهنگی نسبت به آنان بی توجه نیستند.
کریمی افتتاح اتاق فکر در گنبد را اتفاق خوبی دانست و گفت: زمانی این اتاق تاثیرگذار است که از حالت اداری صرف خارج و به پناهگاه واقعی جوانان برای بیان دیدگاه‌ها و برنامه های پیشنهادیشان تبدیل شود.
وی با تاکید بر تکمیل سند جامع جوانان گنبد تا پایان سال بیان کرد: بررسی آسیب های اجتماعی و دغدغه های جوانان از محورهای این سند است که امیدواریم بزودی کار تهیه آن تمام شود تا به عنوان یک مدل در شهرستان از آن رونمایی کنیم.
وی همچنین با اشاره به نشست روز گذشته خود با سرمایه گذاران کشور عمان گفت: چهار پیشنهاد که دو مورد آن مربوط به ایجاد فضاهای تفریحی برای جوانان است در این نشست مطرح شد که در صورت به نتیجه رسیدن، اتفاقات خوبی در مسیر توسعه شهرستانخواهد افتاد.
رییس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس نیز در این نشست گفت: نشست های گفتمان ازدواج جوانان، نصب بنر سر درب ادارات، برگزاری کلاس ها و کارگاه‌های آموزشی ترویج فرهنگ ازدواج، برپایی مراسم گلریزان با هدف ازدواج آسان از سوی خیران و تشویق کارمندان مجرد برای ازدواج از جمله برنامه های پیشنهادی به دستگاه‌های اجرایی شهرستان در هفته ازدواج است.
حجت الله یوسفی افزود: با توجه به تاکید فرماندار گنبدکاووس، اتاق فکر شهرستان افتتاح و کانون علمی اندیشه جوان تشکیل شده و تاکنون جلسات مختلفی با محوریت سند جامع جوانان برگزار شده است.
وی ادامه داد: قرار است سند جامع جوانان گنبدکاووس با همکاری نخبگان و افراد فرهیخته تا سال ۲۰۲۰ تهیه و یک برنامه پنج ساله تا سال ۲۰۲۵ برای تمام دستگاه‌های فرهنگی شهرستان با محوریت تاکیدات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در رابطه با راهکارهای بهبود وضعیت جوانان تدوین شود.
سیدیحیی قاضوی جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس نیز در این نشست از آمادگی سپاه برای بازسازی خانه های آسیب دیده زوج های جوان در بحث سیل شهرستان خبر داد


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 376
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2404

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 896
بازدید دیروز: 351
بازدید ماه:1481
بازدید سال:16280
بازدید کل:1178603