عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » شکوفایی ظرفیت های نهفته گلستان مهمترین وظیفه مسئولان است


شکوفایی ظرفیت های نهفته گلستان مهمترین وظیفه مسئولان است

شکوفایی ظرفیت های نهفته گلستان مهمترین وظیفه مسئولان است

استاندار گلستان گفت که این استان و شهرستان های آن ظرفیت های نهفته و سرشاری در بخش های مختلف دارد که مسئولان باید با استفاده از همه ظرفیت ها برای شکوفایی آنها کوشش کنند.
هادی حق شناس در جلسه شورای اداری شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: هرگونه کوتاهی برای شکوفایی ظرفیت‌های بالقوه استان گلستان متوجه مسئولان است که بایستی به خدا و مردم پاسخگو باشند.
وی، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را در شکوفا کردن ظرفیت‌ها بسیار مهم دانست و گفت: امروز حداکثر توان دولت از محل فروش نفت و سایر درآمدها، ایجاد برخی زیرساخت و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام کشور است که به ۶۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد در حالی که در بودجه امسال فقط ۶۰ هزار میلیارد تومان برای این حوزه دیده شده است.
حق شناس با بیان اینکه با روند فعلی بودجه پیش بینی شده و با فرض ثابت بودن قیمت‌ها و تورم، حداقل ۱۰ سال نیاز است که فقط پروژه‌های نیمه تمام کشور تکمیل شود، ادامه داد: بنابراین نباید از دولت برای ایجاد همه زیر ساخت‌ها و اجرای طرح‌های تولیدی (بنگاه اقتصادی) و اشتغال انتظار داشت.
وی تصریح کرد: امروز بخش خصوصی آمادگی و ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری در گلستان دارد که چند نمونه آن با سرمایه گذاری چند صد میلیاردی در گنبدکاووس در حال انجام است و بایستی دست بخش خصوصی را بوسید و از او حمایت کرد که به دنبال تولید و ایجاد اشتغال است.
حق شناس که به تازگی به عنوان استاندار گلستان معرفی شده است، با اشاره به زندگی مسالمت آمیز همراه با وحدت و یکدلی اقوام و پیروان مذاهب مختلف ساکن در این استان، از گلستان به عنوان رنگین کمان اقوام مختلف یاد و خاطرنشان کرد: این موضوع نیز از ظرفیت ها و نقاط قوت این استان است که از آن بایستی برای پیشبرد امور استفاده کرد.
استاندار گلستان، گمرک اینچه برون گنبدکاووس را از ظرفیت‌های خوب این شهرستان دانست و با تاکید برضرورت فعال کردن بازارچه مرزی آن گفت: توسعه روابط با کشورهای همسایه از جمله ترکمنستان که مشترکات فرهنگی و قومی زیادی با مردم گلستان دارند نیز می‌تواند در توسعه اقتصادی گنبدکاووس و استان بسیار راهگشا باشد.
حق شناس با تاکید مجدد بر ضرورت شکوفا کردن ظرفیت‌های بالقوه گلستان و شهرستان‌ها افزود: امروز هدف و وظیفه اصلی همه مدیران دستگاه‌های اجرایی بایستی به فعل در آوردن این ظرفیت‌ها برای توسعه هرچه بیشتر استان باشد.
وی، پیگیری مشکلات سیل زدگان و جبران خسارات سیل امسال را از دیگر اولویت‌های کاری خود در گلستان دانست و ادامه داد: مشکلات این حوزه با جدیت پیگیری و مدیران دستگاه‌های مربوطه نیز تا به سرانجام رسیدن امور دست از کار نخواهند کشید.
استاندار گلستان همچنین در این جلسه دستور اجرای بخشی از جاده ترانزیتی موسوم به نفت و تسریع در پرداخت تسهیلات بانکی به سیل زدگان و جبران خسارت کشاورزان گنبدکاووس را صادر کرد و قول پیگیری راه اندازی دانشکده علوم پزشکی و اختصاص یک دستگاه سی تی اسکن به مراکز درمانی این شهرستان را داد.
استاندار گلستان قبل از این جلسه که معاون اقتصادی او و برخی از مدیران کل استان به همراه ائمه جمعه شیعه و اهل سنت، فرماندار ویژه، رؤسای ادارات و نهادهای گنبدکاووس و نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، از گمرگ اینچه برون، بازارچه مرزی و راه آهن آن و یک واحد تولیدی گنبدکاووس بازدید و با حضور در گلزار شهدای گمنام این شهرستان و قرائت فاتحه، با خانواده دو شهید والامقام نیز دیدار داشت.
استاندار گلستان و مدیران همراه پس از جلسه شورای اداری گنبدکاووس نیز از یک واحد تولیدی دیگر این شهرستان بازدید کرد


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 447
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2391

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 69
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:875
بازدید سال:875
بازدید کل:1163198