عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » تکمیل زیرساخت ها و توسعه متوازن مطالبه مردم گلستان است

معاون استاندار و فرماندارویژه گنبدکاووس

تکمیل زیرساخت ها و توسعه متوازن مطالبه مردم گلستان است

تکمیل زیرساخت ها و توسعه متوازن مطالبه مردم گلستان است


معاون استانداروفرماندار ویژه گنبدکاووس در جلسه شورای اداری گنبدکاووس که با حضور استاندار گلستان، معاون اقتصادی او و تعدادی از مدیران کل این استان برگزار شد با اشاره به موقعیت جغرافیایی، جایگاه و ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، گفت: اتصال راه آهن گرگان به گنبد، تسریع در تکمیل جاده ترانزیتی موسوم به نفت، راه اندازی دانشکده علوم پزشکی، لایروبی رودخانه‌های اصلی و آب بندان ها، راه اندازی ستاد معین مدیریت بحران شرق گلستان در این شهرستان تکمیل پروژه آبرسانی فجر، حمایت مالی از تیم والیبال و کمک به بهسازی و زیرساخت‌های آسیب دیده از سیل شهر گنبدکاووس از مهمترین مطالبات مردم است.
مهندس عبدالقدیر کریمی افزود: گنبدکاووس در بسیاری از بخش‌ها مثل تولید گندم، گوشت سفید، پرورش ماهیان گرمابی، گوشت قرمز، کسب مدال‌های ورزشی و صادرات غیرنفتی مقام اول در استان گلستان را دارد.
وی با بیان اینک بخش خصوصی در یک و نیم سال گذشته افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش‌های تولیدی گنبدکاووس داشته که در حال انجام است، اضافه کرد: ۶۰ درصد پروژه‌های افتتاحی و کلنگ زنی گلستان در ایام دهه فجر پارسال نیز در این شهرستان مرزی صورت گرفته است.
نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با برشمردن برخی مطالبات مردم از کمبود تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی مانند نبود سی تی اسکن، رادیوتراپی و آنژیوگرافی (درمان بیماری‌های قلبی)، مشکل آب شرب روستاهای مرزی، ضرورت پیگیری حق آبه رودخانه اترک، تکمیل طرح ملی جمع آوری فاضلاب شهری، توجه ویژه به راه‌های روستایی، توجه به مسائل زیست محیطی واحدهای استحصال ید در نواحی شمالی به عنوان مهمترین دغدغه‌های مردم این شهرستان نام برد.
قرجه طیار، شفافیت در توزیع اعتبارات استانی و ملی، توجه به سرمایه گذاری دربخش صنعتی، توجه به اختلافات منابع طبیعی با مردم و مدیریت آن و تلاش برای ایجاد اشتغال برای جوانان را از دیگر مطالبات مردم گنبدکاووس برشمرد و افزود: با رفع ایرادات شورای نگهبان در خصوص لایحه منطقه آزاد تجاری صنعتی اینچه برون که بزودی توسط مجلس صورت می‌گیرد و تصویب آن گامی مهمی در توسعه اقتصادی استان و شهرستان برداشته می‌شود.
آخوند عبدالباسط نوریزاد امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس نیز در این جلسه با تسلیت شهادت امام صادق (ع)، زندگی مسالمت آمیز همراه با وحدت و اتحاد اقوام و مذاهب به برکت انقلاب اسلامی و در سایه منویات رهبری انقلاب را از سرمایه‌های بزرگ مردم این شهرستان دانست و ابراز امیدواری کرد که استاندار جدید با رعایت عدالت نسبت به توسعه متوان استان اهتمام ویژه داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمین محمود ترابی امام جمعه گنبدکاووس نیز در این جلسه با تبریک حسن انتخاب استاندار به لحاظ جایگاه علمی با گرایش اقتصادی، گفت: امروز نیاز گلستان به داشتن چنین مدیرانی است که بتوانند به توسعه اقتصادی استان کمک نمایند.
وی، وحدت و همگرایی در بین اقوام و مذاهب ساکن در گلستان و گنبدکاووس را مهم دانست و افزود: این شهرستان تنها شهرستان دارای فرمانداری ویژه است که با جمعیت تقریبی ۴۰۰ هزار نفری هنوز از داشتن دانشگاه علوم پزشکی محروم است و مردم این شهرستان در این مورد احساس مطلومیت می‌کنند.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 391
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2390

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 101
بازدید دیروز: 445
بازدید ماه:2941
بازدید سال:17740
بازدید کل:1180063