عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » ۲۱۹ میلیارد ریال برای بازسازی مدارس سیل زده گلستان اختصاص یافت


۲۱۹ میلیارد ریال برای بازسازی مدارس سیل زده گلستان اختصاص یافت

۲۱۹ میلیارد ریال برای بازسازی مدارس سیل زده گلستان اختصاص یافت


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان اعلام کرد که ۲۱۹ میلیارد ریال از اعتبارت ملی و صندوق ذخیره ارزی برای بازسازی مدارس سیل زده و تخریبی این استان تخصیص یافته است.
یاسر لیوانی روز پنجشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی یک واحد آموزشی ۶ کلاسه در روستای سیل زده بی بی شیروان از توابع بخش مرکزی گنبدکاووس گفت: از مبلغ تخصیص یافته ۶۹ میلیارد ریال در زمان وقوع سیل اوایل امسال در برخی شهرهای گلستان به صورت نقدی از اعتبارات ملی و ۱۵۰ میلیارد ریال نیز پس از فروکش کردن سیل و از محل صندوق ذخیره ارزی تخصیص یافته است.
وی بدون اشاره به تعداد مدارسی که از محل اعتبارات صندوق ذخیره ارزی قرار است در گلستان احداث شود، افزود: با اعتبارات تخصیصی از این محل در هر یک از شهرستان های گنبدکاووس، گمیشان، آق قلا و بندرترکمن مدارسی احداث می شود که سهم گنبدکاووس چهار پروژه با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال است.
لیوانی اضافه کرد: احداث یک مجتمع آموزشی، احداث دو مدرسه ۶ کلاسه در تقی آباد و بی بی شیروان و تکمیل مدرسه نمونه دولتی چهار پروژه آموزشی در گنبدکاووس است که عملیات اجرایی این فضاهای آموزشی شروع شده است.
وی تصریح کرد: مدرسه ۶ کلاسه روستای بی بی شیروان با هزینه تقریبی ۲۶ میلیارد ریال با زیربنای ۸۰۰ مترمربع ظرف دو سال احداث می شود که از محل اعتبارات سال ۹۷ مبلغ هفت میلیارد ریال تخصیص یافته و بقیه اعتبار مورد نیاز پروژه نیز از اعتبارات امسال تخصیص می یابد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان همچنین از در حال احداث بودن ۸۵ پروژه مدرسه سازی با ۴۸۰ کلاس درس از محل اعتبارات ملی، استانی و مشارکت خیرین در این استان خبر داد و گفت: این پروژه ها که هزینه هر کلاس درس آن بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون ریال است، به مرور تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.
مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز در این مراسم از روستای بی بی شیروان به عنوان روستایی محروم که درصد ترک تحصیل دانش آموزان لازم التعلیم آن در شهرستان و استان بالا است، نام برد و گفت: یکی از دلایل ساخت این آموزشگاه که قرار است در آینده به مدرسه شبانه روزی تبدیل شود، کاهش آمار ترک تحصیل دانش آموزان است.
کمال الدین نظرنژاد افزود: این مدرسه با پیگیری های نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی و فرماندار ویژه این شهرستان و همچنین مساعدت مدیران کل آموزش و پرورش و نیز نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان احداث می شود که انشاالله در کاهش آمار ترک تحصیل دانش آموزان موثر خواهد بود.
در این مراسم مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان، معاون استاندارو فرماندار ویژه، بخشدار مرکزی، مدیر آموزش و پرورش و برخی مسئولان گنبدکاووس به همراه نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و اهالی روستای بی بی شیروان که ۱۲۰۰ خانوار با جمعیت تقریبی پنج هزار نفر جمعیت دارد، حضور داشتند


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 460
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2383

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 176
بازدید دیروز: 227
بازدید ماه:176
بازدید سال:14975
بازدید کل:1177298