عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » بیش از ۳۵ هزار هنرمند صنایع دستی در گلستان فعال هستند


بیش از ۳۵ هزار هنرمند صنایع دستی در گلستان فعال هستند

بیش از ۳۵ هزار هنرمند صنایع دستی در گلستان فعال هستند


ابراهیم کریمی در مراسم گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی در دانشگاه شمس گنبدکاووس اظهار داشت: وضعیت کنونی صنایع دستی استان گلستان نسبت به سال‌های قبل بسیار بهتر و شایسته‌تر شده و با برنامه ریزی های صورت گرفته، صنایع فراموش شده‌ای همچون بافت حصیر و نمد هم اکنون با کیفیتی بالا در حال تولید و حتی صادرات می‌باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان افزود: در گذشته صنایع دستی در استان به صورت پراکنده و بدون کیفیت لازم به منظور حضور و رقابت در بازار و نمایشگاه‌های داخلی و خارجی تولید می‌شد ولی امروز فعالان این عرصه از ۱۷ هزار نفر به بیش از ۳۵ هزار نفر رسیده‌اند که حدود ۴ هزار نفر از آنها از شهرستان گنبدکاووس می‌باشند که این نشان دهنده علاقه مردم این منطقه و پتانسیل نهفته در این شهرستان می‌باشد.
کریمی افزود: با توجه به توانایی استان گلستان در بخش صنایع دستی، شاهد شکل گیری ۱۰ مرکز تخصصی تولید صنایع دستی در سطح استان گلستان هستیم که عملیات اجرایی این مرکز در شهرستان گنبد کاووس، هفته آینده آغاز می‌شود.
وی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان بسترسازی برای حضور هنرمندان و صنایع دستی گلستان در نمایشگاه‌های خارجی است که از همین رو به کمک اتاق بازرگانی در نمایشگاهی که تیر ماه امسال در کشور قزاقستان برپا می‌شود حضور می‌یابیم تا ضمن معرفی آثار هنرمندان این خطه به بازارهای جهانی نیز دست یابیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان ایجاد بازارچه‌های دائمی فروش محصولات هنری در استان را یکی دیگر از برنامه‌های در دست اجرا اعلام کرد و گفت: تاکنون ۶ بازارچه در استان پایه گذاری شده وبزرگ‌ترین بازار دائمی فروش صنایع دستی در شمال کشور را در شهر آق قلا برپا می‌کنیم و چنانچه مناطق دیگر نیز زمین در اختیار ما قرار دهند برای راه اندازی اینگونه مراکز اقدام می‌کنیم.
گفتنی است در این همایش مهندس کریمی معاون استاندار و فرماندارویژه گنبدکاووس نیزحضور داشت.

بیش از ۳۵ هزار هنرمند صنایع دستی در گلستان فعال هستند

 

بیش از ۳۵ هزار هنرمند صنایع دستی در گلستان فعال هستند

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 463
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2382

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 131
بازدید دیروز: 1213
بازدید ماه:1929
بازدید سال:16728
بازدید کل:1179051