عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » فرماندارویژه : بر ضرورت آمادگی برای برداشت محصول گندم، جو و دانه روغنی کلزا دراین شهرستان تاکید کرد

معاون استاندار و فرماندارویژه گنبدکاووس

فرماندارویژه : بر ضرورت آمادگی برای برداشت محصول گندم، جو و دانه روغنی کلزا دراین شهرستان تاکید کرد

فرماندارویژه : بر ضرورت آمادگی برای برداشت محصول گندم، جو و دانه روغنی کلزا دراین شهرستان تاکید کرد


معاون استاندارو فرماندار ویژه گنبدکاووس در جلسه شورای کشاورزی این شهرستان با تاکید بر ضرورت آمادگی و همکاری همه اعضای شورای کشاورزی برای برداشت محصول گندم، جو و دانه روغنی کلزا دراین شهرستان تاکید کرد و گفت: برداشت محصول باید با حداقل مشکلات و به نحو احسن انجام شود.
مهندس عبدالقدیر کریمی افزود: گنبدکاووس از شهرستان های برتر کشور در تولید گندم است و محصول تولیدی آن نیز از مرغوبترین گندم ها می باشد که باید با پیش بینی تهمیدات لازم محصول از مزارع برداشت و به مراکز خرید حمل شود.
غلامعلی نورا روز افزود: برداشت این سه محصول که امسال به دلیل شرایط جوی و ابرناکی بودن هوا، حدود 10 روز به تاخیر افتاده از اول خرداد ماه آغاز می شود.
وی اضافه کرد: درسال زراعی جاری، سیلاب 21 هزار هکتار از مزارع گندم، جو و کلزا را به صورت 100 درصد از بین برد اما به دلیل بارش های خوب بویژه در مناطق شمالی گنبدکاووس مزارع این سه محصول از وضعیت بسیار خوبی برخوردارند.
نورا گفت: هم اکنون سطح قابل برداشت گندم در این شهرستان، 104 هزار هکتار با پیش بینی تولید 300 هزار تن، جو 21 هزار هکتار با پیش بینی 50 هزار تن و 13 هزارو 900 هکتار دانه روغنی کلزا با پش بینی تولید 28 هزار تن می باشد.
وی تصریح کرد: هماهنگی لازم برای راه اندازی مراکز خرید، معاینه فنی کمباین ها، تامین سوخت مورد نیاز ماشین آلات درو و حمل محصول و سوخت مورد نیاز تراکتورها و موتور آب کشاورزان برای کشت دوم در برخی اراضی با مسئولان متولی انجام شده است.
مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس همچنین گفت: امسال به دلیل بارش های خوب، استقبال کشاورزان برای کشت های بهاره بالاخص 'شالی و پنبه' افزایش یافته و به عنوان مثال برای کشت هفت هزار هکتار پنبه که دو برابر سال قبل است، اعلام آمادگی شده که 50 درصد قراردادهای آن منعقد شده است.
نورا با بیان اینکه تمامی نهاده های مورد نیاز کشاورزان برای کشت بهاره تامین شده است، افزود: امسال کشت شالی به دو روش سنتی و خشکه کاری انجام می شود و با موافقت استان عملیات لایروبی زهکش های سطح 2 و 3 اراضی زراعی گنبدکاووس انجام می شود.
 دراین جلسه رییس اداره غله و سیلوی گنبدکاووس نیز از راه اندازی 10 مرکز خرید گندم که قابلیت افزایش تا 15 مرکز را دارد با ظرفیت 353 هزار تن خبر داد و گفت: درحال حاضر عملیات نظافت و سمپاشی انبارها و سیلوهای بخش خصوصی و دولتی و نیز استانداردسازی باسکول های این مراکز درحال انجام است.
سیروس آبادی افزود: قیمت تضمینی خرید گندم فعلا 17 هزار ریال برای هر کیلوگرم پیش بینی شده و قرار است بهای محصول بلافاصله پس از خرید به حساب کشاورز واریز شود.
عاشورمحمد شیرمحمدلی رییس اداره تعاون روستایی گنبدکاووس هم در این جلسه از راه اندازی 6 مرکز خرید دانه روغنی کلزا با ظرفیت 11 هزار تن و آمادگی این مراکز برای خرید محصول خبر داد و گفت: علاوه بر خرید کلزا، هفت هزار تن گندم بذری نیز توسط اتحادیه تعاون روستایی خریداری می شود.

فرماندارویژه : بر ضرورت آمادگی برای برداشت محصول گندم، جو و دانه روغنی کلزا دراین شهرستان تاکید کرد

 

فرماندارویژه : بر ضرورت آمادگی برای برداشت محصول گندم، جو و دانه روغنی کلزا دراین شهرستان تاکید کرد

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 465
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2365

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 73
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:879
بازدید سال:879
بازدید کل:1163202