عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » لایروبی رودخانه ها و آب بندها اولویت اساسی برای گنبد است

معاون استاندار و فرماندارویژه گنبدکاووس

لایروبی رودخانه ها و آب بندها اولویت اساسی برای گنبد است

لایروبی رودخانه ها و آب بندها اولویت اساسی برای گنبد است


معاون استانداروفرماندارویژه گنبدکاووس با اشاره به وقوع سیل اخیر در این شهرستان و ضرورت انجام برخی اقدامات زیر ساختی برای مقابله موثر با سیل در آینده ، گفت: لایروبی رودخانه ها و آببندان های این شهرستان از جمله اولویت های اصلی در این زمینه است.
مهندس عبدالقدیر کریمی در جلسه شورای اداری این شهرستان افزود: در شهرستان گنبدکاووس سه رودخانه بزرگ ( گرگانرود، چهل چای و اترک) جاری بوده و 500 آب بندان نیز وجود دارد که لایروبی آنها باید اولویت اصلی ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان قرار بگیرد تا در آینده برای مقابله با خطرات سیل، شرایط مناسبی ایجاد شود.
وی با تشریح اقدامات انجام شده در گنبدکاووس برای مقابله با بحران سیل و خسارات وارد شده از این ناحیه به شهرستان گفت: ایجاد فیوزهای انحرافی همانند آنچه که سپاه در روستای دیگجه گنبدکاووس برای کاهش آب ورودی گرگان رود به سد وشمگیر انجام داد، از دیگر اقداماتی است که در مناطق مختلف شهرستان باید انجام شود و اقدامات لازم در این زمینه پیگیری می شود.
معاون استاندار گلستان به ضرورت تهیه نقشه جامع سیل این شهرستان و تصویب آن در فرمانداری اشاره کرد و گفت: گنبدکاووس اولین شهرستانی در کشور خواهد بود که چنین نقشه ای را تهیه می کند.
وی تشکیل یک تیم تخصصی و حرفه ای در ستاد مدیریت بحران برای فعالیت تخصصی، علمی و دانشگاهی در خصوص آسیب های احتمالی سیل در آینده را از دیگر اقدامات زیرساختی نام برد که در این شهرستان است بزودی انجام می شود.
فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به اینکه تنها در بخش مسکن مردم، تاکنون قریب به پنج هزار واحد مسکونی آسیب دیده از سیل در مناطق شهری و روستایی شهرستان شناسایی شده است، بر ضرورت تداوم پیگیری ها برای جبران خسارات وارده به مردم و تضییع نشدن حق آنان تاکید کرد.
وی با تشریح فعالیت های انجام شده برای کاهش خسارات سیل در زمان وقوع بحران از سوی تمامی دستگاه های اجرایی و تقدیر از تلاش شبانه روزی تمامی عوامل دخیل و دست اندرکار در سیل اخیر که در مدت حدود سه روز موفق به مدیریت بحران و بازگشت امور به روند عادی شدند، کسب رضایت نسبی مردم را بهترین خداقوت و دست مریزاد مردم به مسئولان در این زمینه ذکر کرد.
کریمی افزود: این همه در حالی بود که شهرستان گنبدکاووس در سه جبهه با سیل ناشی از طغیان رودخانه های گرگان رود و چهل در شهر گنبدکاووس و 15 روستای بخش مرکزی و نیز طغیان رودخانه اترک در بخش مرزی داشلی برون مواجه بود.
در این نشست امام جمعه گنبدکاووس نیز در سخنانی با تقدیر از تلاش های کلیه مسئولان و دست اندرکاران در جریان سیل اخیر، گفت: مدیران تمامی دستگاه ها و ادارات شهرستان در جریان سیل اخیر انصافا بسیار خوب فعالیت کرده و درخشیدند.
حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی بر اطلاع رسانی اقدامات انجام شده در این خصوص تاکید کرد و گفت:
مردم باید در جریان تلاش های انجام شده از سوی مسئولان شهرستان گنبدکاووس برای کاستن از ابعاد خسارات و بلایای سیل اخیر قرار بگیرند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مناسبت های مبارک ماه شعبان و در پیش بودن ماه پرفضیلت مضان و تشریح فضایل این ماه ها، مسئولان حاضران را به به بهره گیری معنوی از این ماه ها و ایام مبارک دعوت کرد.

لایروبی رودخانه ها و آب بندها اولویت اساسی برای گنبد است

 

لایروبی رودخانه ها و آب بندها اولویت اساسی برای گنبد است

 

لایروبی رودخانه ها و آب بندها اولویت اساسی برای گنبد است

 

لایروبی رودخانه ها و آب بندها اولویت اساسی برای گنبد است

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 439
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2345

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 23
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:829
بازدید سال:829
بازدید کل:1163152