عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » کنگره یحیی بن زید با محوریت تقویت وحدت در گنبد برگزار می شود


کنگره یحیی بن زید با محوریت تقویت وحدت در گنبد برگزار می شود

کنگره یحیی بن زید با محوریت تقویت وحدت در گنبد برگزار می شود


مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان اعلام کرد: کنگره بین المللی امامزاده یحیی بن زید علی بن الحسین (ع) با محوریت وحدت بین مذاهب و فرق اسلامی در گنبدکاووس برگزار می شود.
حجت الاسلام و المسلمین روح الله سلیمانی فرد گفت: این رخداد بزرگ فرهنگی آبان ماه سال آینده در جوار مرقد این امامزاده با حضور مهمانان داخلی و خارجی برگزار می شود.
وی ادامه داد: شورای عالی سیاستگذاری برگزاری کنگره یحیی بن زید (ع) درسطح ملی زیر نظر رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و چند تن از مسئولان ارشد ازجمله رییس مجمع تقریب مذاهب اسلامی، دبیر مجمع جهانی اهل بیت (ع) و رییس موسسه حکمت و فلسفه ایران تشکیل شده است.
حجت الاسلام سلیمانی فرد اضافه کرد: رییس ستاد برگزاری این رخداد بزرگ فرهنگی و معنوی در گلستان نیز نماینده ولی فقیه در استان و جانشین آن نیز استاندار گلستان تعیین شده اند.
وی گفت: این کنگره بین المللی دارای دو دبیرخانه علمی به ریاست محمدحسین رجبی دوانی باسه کمیته فرعی و دبیرخانه اجرایی به ریاست مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با هفت کمیته فرعی می باشد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان همچنین افزود: پوستر فراخوان آثار و مقالات برای این کنگره به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در حال طراحی است و تا نیمه اسفند تکمیل و اطلاع رسانی خواهد شد.
حجت الاسلام سلیمانی فرد، مهلت ارسال آثار پس از انتشار پوستر فراخوان مقالات به دبیرخانه علمی کنگره که در سه شهر تهران، قم و گرگان دفتر خواهد داشت را 6 ماه اعلام کرد و گفت: لوگوی این رخداد فرهنگی نیز توسط طراحان برتر ملی درحال انجام است.
وی با تجلیل از جایگاه معنوی و مبارزاتی حضرت یحیی بن زید (ع)، افزود: تبیین ابعاد مختلف شخصیت این امامزاده بویژه وجهه مبارزاتی، ظلم ستیزی و عدالت محوری ایشان و نیز تعالی فرهنگ زیارت از دیگر اهداف برگزاری کنگره بین المللی حضرت یحیی بن زید (ع) است.
وی گفت: این شخصیت عالی مقام چه در زمان حیات و مبارزات خود و چه اکنون محور وحدت فرق اسلامی بوده و مورد احترام و مودت شیعه و اهل سنت می باشد و کنگره نیز تلاش دارد این شخصیت را به نفع هیچ فرقه یا مذهبی مصادره نکند.
حجت الاسلام سلیمانی فرد، برگزاری باشکوه، شایسته و درخورشان کنگره بین المللی حضرت یحیی بن زید(ع) را امری مهم دانست و اضافه کرد: برای تحقق این مهم باید برخی زیرساخت ها و کمبودهای آستان امامزاده تا زمان برگزاری رفع شود.
وی، بهسازی زائرسراهای فعلی امامزاده یحیی بن زید (ع) به سبک سنتی و اسلامی، بهسازی بوستان سه هکتاری حاشیه آن، احداث مرحله نخست درمانگاه خیریه امامزاده، پیش بینی مکانی برای اسکان مهمانان و بازگشایی راه دسترسی جدید به امامزاده را از جمله زیرساخت های مورد نیاز برشمرد.
حجت الاسلام سلیمانی فرد گفت: برای تحقق این اقدامات و برخی کارهای زیرساختی در سال جاری مبلغ 20 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه از منابع سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به امامزاده یحیی بن زید (ع) اختصاص یافته است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان از اختصاص 200 میلیارد ریال اعتبار برای فعالیت های اقتصادی در بقاع متبرکه این استان نیز خبر داد و افزود: بخشی از این تسهیلات برای انجام یک طرح اقتصادی یا کشاورزی در زمین زراعی 10 هکتاری حاشیه امامزاده یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس پیش بینی شده است.
وی درخصوص اقدامات اطلاع رسانی برای برگزاری کنگره بین المللی یحیی بن زید (ع) نیز گفت: درمجموع 90 تابلوی تبلیغاتی در جاده های ارتباطی گلستان برای اطلاع رسانی این رخداد فرهنگی و معنوی اختصاص می یابد.
حجت الاسلام سلیمانی فرد اضافه کرد: راه اندازی دومین مرکز مجازی حفظ قرآن کریم ویژه برادران درامامزاده یحیی بن زید(ع) به عنوان پایلوت سه استان شمالی کشور و طراحی یک نرم افزار زیارت مجازی به همراه تهیه نخستین بازی رایارانه ای با محتوای وقف و زیارت مجازی از دیگر اقدامات برای برگزاری کنگره است


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 592
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2301

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 227
بازدید ماه:3
بازدید سال:14802
بازدید کل:1177125