عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » مرکز پایانه تخصصی صادرات صنایع دستی در گنبدکاووس در حال راه اندازی است

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبد کاووس

مرکز پایانه تخصصی صادرات صنایع دستی در گنبدکاووس در حال راه اندازی است

مرکز پایانه تخصصی صادرات صنایع دستی در گنبدکاووس در حال راه اندازی است

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: ساختمان مناسبی برای این مرکز وجود دارد که در حال رایزنی برای تملک آن هستیم تا مرکز پایانه تخصصی صادرات صنایع دستی را راه اندازی کنیم.
مهندس عبدالقدیر کریمی در بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بنای جهانی گنبدقابوس اظهارداشت: در این مرکز تولیدات صنایع دستی و دیگر تولیدات خانگی و فرش ترکمن به فروش می رسد و  انتظارات قابل توجهی از هنرمندان را برآورده می کند.  وی افزود:پروسه ثبت جهانی فرش ترکمن از مدتها پیش در دستور کار قرار دارد و جلسات مرتبط برای نهایی شدن آن برگزار شده است. بعد از برگزاری جشنواره اقوام این موضوع به جد پی گیری می شود و امید داریم تا پایان سال شاهد ثبت این هنر قوم ترکمن باشیم.
معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس بیان داشت: در جذب گردشگر و مسافر به شهرستان گنبدکاووس در بخش مسیر دسترسی آسان به شهرستان مشکلاتی وجود دارد. جلساتی برای جذب بهتر و رفع این مشکلات برگزار شد و قرار است تابلوهای راهنما برای معرفی این شهرستان و ظرفیت های گردشگری در مسیر جاده های دسترسی به گنبدکاووس نصب شود.
وی ادامه داد: بازراچه برای فروش صنایع دستی هنرمندان از طرف شهرداری در اختیار هنرمندان گذاشته شد که به سبب مکان یابی نادرست مورد استقبال قرار نگرفت. با راه اندازی مرکز پایانه تخصصی صادرات صنایع دستی مشکلات هنرمندان در حوزه صنایع دستی تا حدود زیادی رفع خواهد شد.
کریمی گفت: در گنبدکاووس اقوام و مذاهب مختلفی وجود دارد که سالیان سال با وحدت و همدلی و احترام به اعتقادات یکدیگر در کنار هم زندگی می کنند.وحدت اقوام و مذاهب مختلف گنبدکاووس مدل واقعی است که الگوی خوبی برای مردم کشور خواهد بود


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 424
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2173

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 64
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:870
بازدید سال:870
بازدید کل:1163193