عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » گنبدکاووس آماده برگزاری دومین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام است

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبد کاووس

گنبدکاووس آماده برگزاری دومین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام است

گنبدکاووس آماده برگزاری دومین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام است

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس از امادگی این شهرستان برای برگزاری دومین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام از چهارم تا هفتم آذر امسال خبر داد.
مهندس عبدالقدیر کریمی در جلسه هماهنگی برگزاری دومین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام دراین شهرستان اظهار داشت: دراین رخداد بزرگ فرهنگی هنرمندانی از حدود 20 استان کشور حضور می یابند.
وی گفت: برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در گلستان که در تقویم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ثبت شده، از این پس هر ساله علاوه بر شهر گرگان در شهر گنبدکاووس نیز برگزار می شود.
کریمی با قدردانی از مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان برای پیگیری ثبت برگزاری این رخداد بزرگ فرهنگی در گنبدکاووس در تقویم سازمان میراث فرهنگی کشور، اضافه کرد: امسال از چهارم تا هفتم آذر دومین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام به میزبانی این شهرستان برگزار می شود.
وی تصریح کرد: درمراسم افتتاحیه جشنواره که عصر یکشنبه هفته آینده همزمان با ولادت باسعادت نبی مکرم اسلام (ص) در مجموعه ورزشی المپیک گنبدکاووس برگزار می شود، علاوه بر استاندار گلستان و برخی سفرای کشورهای خارجی، به احتمال زیاد یک مهمان کشوری هم حضور می یابد.
فرماندار ویژه گنبدکاووس ادامه داد: برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام به میزبانی این شهرستان، فرصت بسیار خوبی برای نمایش مهمان نوازی، وحدت و صمیمت مردمان این دیار و نیز معرفی ظرفیت های برجسته گنبدکاووس دربخش های مختلف از جمله گردشگری است.
کریمی گفت: برنامه ریزی های لازم برای حضور پرشور مردم مناطق شهری و روستایی این شهرستان و نیز دیگر شهرستان های شرق گلستان برای بازدید از جشنواره و استفاده از برنامه های آن در گنبدکاووس صورت گرفته است.
وی از رسانه های گروهی و مدیران گنبدی درخواست کرد تا برای معرفی جشنواره و فراهم کردن زمینه حضور بیشتر مردم در دومین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در این شهرستان تلاش نمایند.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گنبدکاووس نیز در این جلسه گفت: دومین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام به میزبانی این شهرستان در سه بخش موسیقی سنتی و آیینی، ایجاد غرفه های سوغات و خانه های روستایی و بوم گردی و نمایشگاه صنایع دستی برگزار می شود.
مریم آق آتابای افزود: دراین رخداد فرهنگی هفت گروه موسیقی از استان گلستان و 13 گروه موسیقی سنتی و آیینی از استان های دیگر که در مجموع 308 هنرمند می شوند در مدت چهار شب برگزاری جشنواره به اجرای برنامه خواهند پرداخت.
وی اضافه کرد: در جشنواره امسال 64 غرفه صنایع دستی، 24 غرفه روستایی، بوم گردی و سیاه چادر و نیز 42 غرفه سوغات از حدود 20 استان کشور برپا می شود


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 540
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2171

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 57
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:863
بازدید سال:863
بازدید کل:1163186