عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » طرح بازآفرینی در 18 شهر کشور اجرا می شود


طرح بازآفرینی در 18 شهر کشور اجرا می شود

طرح بازآفرینی در 18 شهر کشور اجرا می شود

مدیرکل دفتر نظارت بر امور فنی و اجرایی شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: طرح باز آفرینی شهری به صورت نمونه (پایلوت) در 18 شهر کشور از جمله گرگان و گنبدکاووس در استان گلستان اجرا می شود.
فرهاد قلی زاده در نشست ستاد بازآفرینی شهری گنبدکاووس افزود: اجرای این طرح ها با مشارکت مردم و با رویکرد محله محور اجرا می شود.
وی گفت: طرح بازآفرینی شهری با هدف احیا و بهسازی بافت های فرسوده و نیز درمحلات حاشیه نشین و سکونتگاه های غیر رسمی شهری و در قالب ستادی که با همین نام در هر شهر تشکیل شده، اجرا می شود.
قلی زاده اضافه کرد: هدف این ستاد، ایجاد وحدت رویه و مدیریت یکپارچه در حیطه مدیریت شهری است تا مشکلات و دغدغه های شهر و محلات آن توسط دستگاه های مختلف احصا و با همفکری و گفتمان واحد و با بهره گیری از امکانات و ظرفیت های موجود نسبت به رفع آن و نیز ارتقای محلات حاشیه نشین و آسیب پذیر اقدام شود.
وی تصریح کرد: برای تحقق این اهداف می توان از ظرفیت تشکل های مردم نهاد که افکار و ایده های خوبی برای توسعه دارند، نیز استفاده کرد.
مدیرکل دفتر نظارت بر امور فنی و اجرایی شرکت بازآفرینی شهری ایران که از شرکت های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی است، ادامه داد: ستادهای بازآفرینی باید با بهره گیری از ایده ها نو و خلاقانه که خواست و نظر مردم هم در آن سهیم باشد، اقدامات لازم را برای بهبود و ارتقای وضعیت محلات درحوزه های مختلف انجام دهد.
قلی زاده، گفت: هر شهر برای خود هویتی تاریخی و فرهنگی دارد که در بیشتر شهرها این هویت ها خاک می خورد و اگر این گرد و خاک برداشته شود، برای آن شهر با حضور گردشگران درآمدزایی می شود.
وی، شناسایی، مدیریت و بهره برداری را سه رکن اساسی در بازآفرینی شهری دانست و اضافه کرد: توجه به این ارکان و نیز انجام برخی زیرساخت های مورد نیاز در قالب یک برنامه چشم انداز کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت می تواند در پیشبرد امور و تحقق اهداف موثر باشد.
قلی زاده با اشاره به اینکه رییس ستاد بازآفرینی شهری در کشور شخص رییس جمهوری است، از تصویب مصوبه ای در ستاد مرکزی خبر داد و گفت: براساس این مصوبه هر یک از ادارات و نهادها می توانند بخشی از اعتبارات سالانه خود را درحوزه بازآفرینی شهری هزینه نمایند.
وی تصریح کرد: ستادهای بازآفرینی شهری در شهرها نهادی قانونی هستند که مصوبات آن توسط دیگر دستگاه ها لازم الاجرا است


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 726
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2027

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 76
بازدید دیروز: 40
بازدید ماه:310
بازدید سال:15109
بازدید کل:1177432