عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » رویکرد مبارزه با اعتیاد باید اجتماعی شود

فرمانداری ویژه شهرستان گنبد کاووس

رویکرد مبارزه با اعتیاد باید اجتماعی شود

رویکرد مبارزه با اعتیاد باید اجتماعی شود

مدیر کل توسعه مشارکتهای مردمی و سازمانهای مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در کنار رویکردهای مقابله ای که تا کنون نتیجه موثری هم نداستند لازم است رویکرد اجتماعی برای مقابله با پدیده شوم اعتیاد مورد توجه جدی قرار گیرد.
سیدحسن موسوی چلک رو در همایش اعتیاد و خانواده در گنبدکاووس، افزود: همسایگی با بزرگترین تولید کننده مواد مخدر و سودکلان ناشی از ترانزیت این مواد، موجب شده تا پدیده شوم اعتیاد در کشور گسترش یافته و مصرف مواد از سنتی به صنعتی تغییر پیدا کند.
وی ادامه داد: در رویکرد مقابله ای تاکنون بیش از 3700 نفر در جریان مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ به شهادت رسیده اند که نتیجه لازم و مناسب نیز از این رویکرد حاصل نشده، لذا ضرورت دارد از همه رویکرد ها به ویژه رویکرد اجتماعی در روند مبارزه با اعتیاد استفاده شود.
مدیرکل توسعه مشارکت های مردمی و سازمانهای مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در رویکرد اجتماعی مبارزه با اعتیاد، ظرفیت های گسترده ای وجود دارد که خانواده مهم ترین این ظرفیت هاست.
موسوی چلک ادامه داد: حوزه اجتماعی درگذشته همیشه در حاشیه سیاستگذاری ها بوده و نگاه مسوولان بیشتر به حوزه های عمرانی و سیاسی بوده است.
وی افزود: این غفلت ها امروزه موجب شده نگاه همه به این سمت جلب شود و به همین خاطر رییس جمهوری بارها به موضوع مهم توجه به حوزه های اجتماعی به عنوان یک ضرورت تاکید کرده است.
وی گرایش زنان به اعتیاد را یکی از عمده نگرانی مسوولان اجتماعی دانست و گفت: امروزه نوک پیکان آسیب ها به سمت بانوان است و افزایش طلاق، خشونت ها و اعتیاد موید این امر است.
موسوی چلک گفت: در خانواده سالم احترام متقابل افراد رعایت می شود اما در خانواده ای که اعتیاد وجود دارد مشکلات عدیده ای نیز وجود دارد.
وی فقر شادی در خانواده ها را یکی مشکلات حوزه اجتماعی عنوان کرد و گفت: در خانواده ای که شادی وجود ندارد افراد آن خانواده در نقاط دیگر دنبال شادی می گردند که این امر مشکلات زیادی رابه دنبال خواهد داشت.
مدیرکل توسعه مشارکت های مردمی و سازمانهای مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره اینکه طبق آمار میزان شادی در خانواده های ایرانی در بین 157 کشور رتبه 115را دارد، افزود: شاد زیستن باید در درون خانواده باشد. موسوی چلک گفت: براساس پژوهش انجام شده، بدست آوردن شادی و فرار از مشکلات بیشترین فراوانی را در میان مبتلایان به اعتیاد دارد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس نیز در این همایش گفت: خانواده در قانون اساسی کشور جایگاه والایی دارد و دولت نیز برای تحکیم روابط خانواده ها برنامه ریزی زیادی کرده است.
محمد حمیدی ادامه داد: اگر اجتماعی رو به اضمحلال برود قطعا از خانواده ها شروع می شود و اگر جامعه ای رو به ترقی باشد ریشه آن نیز در خانواده است.

رویکرد مبارزه با اعتیاد باید اجتماعی شود

 

رویکرد مبارزه با اعتیاد باید اجتماعی شود

 

رویکرد مبارزه با اعتیاد باید اجتماعی شود

 

رویکرد مبارزه با اعتیاد باید اجتماعی شود

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 1035
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 178

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 17
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:823
بازدید سال:823
بازدید کل:1163146