عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » سه کتابخانه عمومی جدید در گنبدکاووس راه اندازی می شود

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه گنبد کاووس

سه کتابخانه عمومی جدید در گنبدکاووس راه اندازی می شود

سه کتابخانه عمومی جدید در گنبدکاووس راه اندازی می شود

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس از برنامه ریزی برای راه اندازی سه باب کتابخانه عمومی جدید تا پایان امسال در این شهرستان خبر داد و گفت: گنبدکاووس با کمبود فضای کتابخانه ای مواجه است.
فرهاد شیبک، درجلسه انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان افزود: کتابخانه های جدید درمحل ساختمان قدیم فرمانداری، بخشی از ساختمان جدید الاحداث کانون فرهنگی و تربیتی شهید رجایی و نیز در یک ساختمان استیجاری راه اندازی می شود.
وی گفت: علاوه بر این سه مکان، با رایزنی انجام شده با شهرداری و شورای اسلامی شهر گنبدکاووس ، بخشی از ساختمان در حال احداث در محل بوستان خانواده این شهر به کتابخانه عمومی اختصاص می یابد.
شیبک اضافه کرد: با وجود اینکه وضعیت کتابخانه های عمومی گنبدکاووس از حیث کتاب مشکلی ندارد اما درحوزه سخت افزاری و کمبود فضای کتابخانه ای بشدت با مشکل مواجه است.
وی، احداث حداقل یک کتابخانه بزرگ و جامع را از مطالبات مردم گنبدکاووس دانست و تصریح کرد: علاوه بر این نهاد کتابخانه های عمومی باید به این شهرستان اجازه دهد تا مکان هایی را برای راه اندازی کتابخانه عمومی اجاره کند.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس، کتاب و کتابخوانی را زیربنای توسعه فرهنگی یک جامعه دانست و یادآور شد: درسال های اخیر این شهرستان نه تنها رشدی در احداث فضای کتابخانه ای نداشته بلکه دو کتابخانه عمومی آن در مسجد قائمیه و مصلی نمازجمعه گنبدکاووس تعطیل شده است.
شیبک گفت: برای رفع مشکل کمبود فضای کتابخانه ای در گنبدکاووس بایستی از ظرفیت انجمن کتابخانه های عمومی و نیز خیرین استفاده شود زیرا وضعیت فعلی اصلا زیبنده دومین شهرستان بزرگ استان گلستان نیست. معاون مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گلستان نیز دراین جلسه بابیان اینکه این نهاد یک نهاد غیردولتی و بهره بردار است و مجوزی برای ساخت کتابخانه ندارد، از ادارات و نهادها و خیرین گنبدکاووس درخواست کرد برای رفع کمبودهای کتابخانه ای به این نهاد کمک نمایند.
نعمت دیلم افزود: نهاد کتابخانه های عمومی گلستان مجوز اجاره یک مکان برای راه اندازی کتابخانه عمومی در گنبدکاووس را داده و در نظر است چند مکان دیگر متعلق به ادارات و نهادهای این شهرستان تبدیل به کتابخانه شود.
وی گفت: مکان هایی که توسط افراد حقیقی یا حقوقی برای راه اندازی کتابخانه عمومی در اختیار این نهاد قرار می گیرد باید از حیث مکان، مدت واگذاری که حداقل باید 5 سال به بالا باشد، مساحت و استحکام بنا مورد تایید واحد فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان و نهاد کتابخانه های استان قرار گیرد.
دیلم با قدردانی از شهرداری های گلستان در واریز نیم درصد درآمدهایشان به حساب نهاد کتابخانه های عمومی در سال های اخیر، اضافه کرد: شهرداران استان از سال 83 تا 92 به این نهاد بدهی دارند که می توانند این بدهی را درقالب تعمیر و تجهیز کتابخانه های عمومی شهرشان هزینه نمایند.
به گفته وی، براساس مقیاس های جهانی، به ازای هر 25 هزار نفر جمعیت باید یک کتابخانه عمومی با مساحت 2200 متر مربع احداث شود که با این استاندارد، شهر گنبدکاووس به 6 باب کتابخانه عمومی نیاز دارد

سه کتابخانه عمومی جدید در گنبدکاووس راه اندازی می شود

 

سه کتابخانه عمومی جدید در گنبدکاووس راه اندازی می شود

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 713
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1768

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 170
بازدید دیروز: 227
بازدید ماه:170
بازدید سال:14969
بازدید کل:1177292