عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » برج قابوس باید به عنوان تنها اثر جهانی استان در صدا و سیمای گلستان بیشتر معرفی شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس

برج قابوس باید به عنوان تنها اثر جهانی استان در صدا و سیمای گلستان بیشتر معرفی شود

برج قابوس باید به عنوان تنها اثر جهانی استان در صدا و سیمای گلستان بیشتر معرفی شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در نشست مشترک با مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی گلستان و شهردار و رییس شورای شهر گنبدکاووس بر لزوم توجه به برج قابوس به عنوان میراث جهانی در صدا وسیمای استان تاکید کرد.
مهندس عبدالقدیر کریمی افزود: مسوولان استانی با توجه به درجه و اعتبار این برج به عنوان نماد استان گلستان در معرفی آن در سطح کشور اقدام نمایند.
وی افزود: برای جذب گردشگر باید امکانات لازم برای معرفی شهرستان فراهم شود فرماندار ویژه گنبدکاووس تصریح کرد: نصب تابلو یک موضوع حداقلی است که باید تاکنون اجرا می شده است،
کریمی خاطرنشان کرد: نصب تابلو در ورودیهای استان و مسیرهای منتهی به گنبد در داخل و خارج استان از امکاناتی است که گردشگران و مسافرانی توسط آن با جاذبه های شاخص طبیعی و تاریخی گنبدکاووس آشنا خواهد شد.
وی یاد آور شد: شهرداری، شورای شهر راه وشهرسازی و میراث فرهنگی موظف هستند در کارگروهی نصب تابلوهایی در ابعاد بزرگ با مضمون معرفی و خوش آمدگویی به مسافران و گردشگران را اجرایی کنند.
وی با بیان اینکه بعد از آموزش و پرورش بیشترین اعتبارات در بخش گردشگری در نظر گرفته شده تصریح کرد: انتظار داریم شاهد تحول بخش گردشگری در شهرستان باشیم.
وی احداث موزه بزرگ را از بزرگترین پروژه های گردشگری در شهرستان برشمرد که جانمایی آن بر طبق نظر کارشناسان در حد فاصل بین برج قابوس و شهر تاریخی جرجان در نظر گرفته شده است.
کریمی همچنین توجه به مجموعه ارزشمند شهر تاریخی جرجان و دیوار گرگان را از اولویتهای گردشگری گنبدکاووس برشمرد.
وی افزود: احداث مسیر جدید خالد نبی از شهرستان گنبدکاووس نیز در دست بررسی است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان نیز در این جلسه اظهار کرد: میراث فرهنگی گلستان تابلوهایی را در ورودی استان و در ورودی برخی شهرستان ها و در کنار مراکز و تفرجگاه ها نصب خواهد کرد.
ابراهیم کریمی افزود: جلساتی با همکاران میراث فرهنگی گنبد خواهیم داشت و مکان هایی که تابلو ندارد را شناسایی و برای آن ها برنامه ریزی می کنیم.
وی اعتبارات گردشگری استان را حدود 5میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: 500 میلیون تومان از اعتبارات سهم شهرستان گنبدکاووس است.
رییس شورای شهر از اعلام آمادگی برای نصب تابلوها خبرداد.
نبی الله آخوندی گفت: با توجه به این که هدف شورا جذب گردشگر است افزود: برج قابوس باید به عنوان اثری جهانی در برنامه ریزیهای استانی لحاظ شود و برای آن اعتباراتی در نظر گرفته شود.
وی از تلاش برای برگزاری جشنواره ها برای ایجاد روحیه شور و نشاط در گنبدکاووس خبر داد.
احمد دستمرد معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه گفت : یکی از مباحثی که ما به دنبال آن بودیم جذب اعتبار است تا بتوانیم برنامه های خود را برای نصب تابلو اجرایی کنیم و برای این منظور اعتباراتی در نظر گرفته شده است.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 830
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1757

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 24
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:830
بازدید سال:830
بازدید کل:1163153