عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » همه مسئولان و مردم باید در جهت ارتقای سلامت جامعه اهتمام ویژه داشته باشند

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس

همه مسئولان و مردم باید در جهت ارتقای سلامت جامعه اهتمام ویژه داشته باشند

همه مسئولان و مردم باید در جهت ارتقای سلامت جامعه اهتمام ویژه داشته باشند

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی ، حوزه بهداشت و درمان و سلامت و امنیت غذایی را از حوزه های حساس و مهم جامعه دانست و خاطرنشان کرد: همه ادارات شهرستان بویژه نهادهای متولی باید در این حوزه به وظایف خود عمل کنند.
مهندس عبدالقدیر کریمی گفت: این حوزه مهم از دغدغه های اساسی مردم است و هیچ کوتاهی و قصوری در آن، از هیچ اداره و نهادی پذیرفتی نیست بنابراین همه مسئولان و نیز مردم باید در جهت ارتقای سلامت جامعه اهتمام ویژه داشته باشند.
وی همچنین درخصوص مشکلات تخلیه زباله، نخاله ساختمانی و فاضلاب شهری درحاشیه جاده موسوم به نفت این شهرستان، افزود: برای پاکسازی حاشیه این جاده که قرار است به جاده ترانزیتی تبدیل شود، 9 آذر امسال اقدامی جهادی با مشارکت جمعی ادارات و نهادها انجام می شود.
رضا صابری گنبدکاووس گفت: درسال گذشته افزون بر هشت هزار مرگ در استان گلستان ثبت شده که چهار هزارو 87 مورد آن ناشی از بیماری های غیر واگیر از جمله بیماری های قبلی و عروقی، سکته مغزی و بیماری های تنفسی بوده است.
وی، رژیم غذایی نامناسب، کم تحرکی، فشار خون، دیابت و استعمال دخانیات از عوامل مهم در مرگ و میر گلستانی ها برشمرد و افزود: برای کاهش این آمار که متاسفانه روند صعودی دارد، سند پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین شده است.
دکتر صابری اضافه کرد: اکنون 76 درصد مرگ و میرها در ایران براثر بیماری های غیر واگیر است درحالی که این آمار در دنیا 65 درصد است، بنابراین در راستای سند تدوین شده بایستی تا سال 2020 مرگ و میرهای ناشی از بیماری های غیر واگیر به مقدار 25 درصد در کشور کاهش یابد.
وی، کاهش 30 درصدی استعمال دخانیات، کاهش 30 درصدی مصرف نمک، کاهش مصرف قند و روغن های خوراکی، ترویج رژیم غذایی مناسب و پرهیز از مصرف غذاهای سرخ کردنی و فست فودها و توجه به امر ورزش را از دیگر اهداف سند پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت برشمرد و تصریح کرد: دراین راستا تفاهم نامه هایی با دیگر وزارتخانه ها نیز امضا شده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی مشکلات بهداشتی این شهرستان از جمله مشکل زباله و فاضلاب سه سایت مسکن مهر و جاده موسوم به نفت، زنده فروشی طیور در بازار هفتگی و سطح شهر، وضعیت نامناسب سرویس های بهداشتی برخی مکان های ورزشی و نیز جایگاه های سوخت، برلزوم رفع این مشکلات توسط ادارات مرتبط تاکید کرد.
صابری، نظارت بر عطاری ها، ماست بندهای سنتی و مکان های عرضه قلیان را از ضروری دانست و افزود: با اینکه اقدامات نظارتی توسط کارشناسان مرکز بهداشت انجام و متخلفان به اداره اماکن نیروی انتظامی و مرجع قضایی معرفی می شوند اما اقدامات اداره اماکن و نیز آرای محاکم قضایی بازدارنده نیست.
وی همچنین برلزوم راه اندازی سایت بازیافت زباله در گنبدکاووس تاکید کرد و گفت: به دلیل دوری سایت بازیافت زباله آزادشهر که ویژه شرق گلستان است و برخی اعتراض های مردمی و مسئولان آزادشهری و مشکلات زیست محیطی آن، بهتر است سایت زباله شهرداری گنبد با مشارکت بخش خصوصی مجددا فعال شود.

همه مسئولان و مردم باید در جهت ارتقای سلامت جامعه اهتمام ویژه داشته باشند

 

همه مسئولان و مردم باید در جهت ارتقای سلامت جامعه اهتمام ویژه داشته باشند

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 393
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1706

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 409
بازدید دیروز: 351
بازدید ماه:994
بازدید سال:15793
بازدید کل:1178116