عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » طرح تحول در آموزش و پرورش رویکرد خلاقانه دارد

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبد کاووس

طرح تحول در آموزش و پرورش رویکرد خلاقانه دارد

طرح تحول در آموزش و پرورش رویکرد خلاقانه دارد

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس با تمجید از اجرای طرح تحول در نظام آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح، رویکردی خلاقانه دارد که از نکات مثبت آن است
مهندس عبدالقدیر کریمی در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان، اظهار داشت: پیشبرد طرح تحول نظام آموزش و پرورش تنها با نگاه اعتقادی و دلسوزانه و درسایه تعامل و همفکری نیروهای دلسوز این نهاد میسر است.
وی با قدردانی از توجه به طرح تحول در نظام آموزش و پرورش بویژه در گلستان و شهرستان گنبدکاووس افزود: برای پیشبرد اهداف این طرح خوب، بایستی ارزیابی مدیران مدارس برپایه نگاه تحولی و آموزشی آنان باشد.
کریمی اضافه کرد: مدیرانی که همگام با نظام تحول آموزش و پرورش پیش نروند، بدون هرگونه اغماضی باید تدبیر و مدیریت شوند.
وی درخصوص کمبود فضای آموزشی بویژه درمقطع ابتدایی گنبدکاووس، تصریح کرد: این کمبودها باید با استفاده از ظرفیت های استانی، شهرستانی، خیرین و اولیای دانش آموزان و براساس یک برنامه ریزی مدیریتی برطرف شود.
فرماندار گنبدکاووس، شورای آموزش و پرورش و ظرفیت های آن را بسیار خوب دانست و یادآور شد: تاثیرگذاری مصوبات این شورا درجامعه بویژه خانواده هایی که دانش آموز دارند، مشهود است.
کریمی گفت: اگر مصوبات شورای آموزش و پرورش کارشناسانه و تخصصی باشد، مانند طرح تجمیع و ادغام کلاس های پیش دانشگاهی و افزایش نیافتن شهریه مدارس هیات امنایی در سال تحصیلی آینده، دغدغه ای برای خانواده ها ایجاد نمی کند.
وی همچنین برضرورت استفاده از همه دبیران مجرب درمدارس دخترانه مقطع متوسطه و در دروس پایه با اولویت معلمان خانم تاکید کرد .
کریمی با طرح جابجایی ساختمان اداری آموزش و پرورش گنبدکاووس به یک واحد آموزشی به شرط نداشتن مشکل قانونی و اختیارات شورای آموزش و پرورش موافقت کرد.
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز دراین جلسه با اشاره به اجرای طرح تحول نظام آموزش و پرورش، احرای این طرح را از موضوعات کلیدی در وزارتخانه و اداره کل این نهاد در استان دانست و گفت: براساس این طرح با رویکرد مدرسه محوری، اختیارات مدیران مدارس متناسب با ضوابط و مقررات افزایش می یابد.
فرج الله رزاقی، تحول در مدرسه را شعار امسال آموزش و پرورش گلستان اعلام کرد و افزود: مدیران مدارس می توانند برای تحقق این شعار از همه ظرفیت های مدرسه، معلمان، انجمن اولیا و مربیان، مشارکت والدین و دانش آموزان در پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت و نیز رفع مسائل و مشکلات احتمالی استفاده نمایند.
وی با اشاره به برخی کمبودهای فضای آموزشی درمدارس ابتدایی گنبدکاووس، اضافه کرد: درسال تحصیلی آینده با توجه به افزایش 1700 نفری دانش آموزان پایه اول دبستان، درمجموع 30 واحد آموزشی با مشکل کمبود فضا مواجه هستند.
رزاقی تصریح کرد: برای رفع کمبود فضای آموزشی که بیشتر درمناطق روستایی گنبدکاووس نمود دارد، تعداد 20 مدرسه نیاز به کانکس و بقیه نیاز به احداث کلاس درس دارند که مشارکت و همراهی مسئولان، خیرین و اولیای دانش آموزان دراین خصوص ضروری است.
مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس اجرای طرح تجمیع و ادغام کلاس های پیش دانشگاهی را از دیگر نیازهای این نهاد اعلام کرد و یادآور شد: با اجرای این طرح که در گذشته نیز اجرا شد، تعداد کلاس های پیش دانشگاهی مدارس دولتی از 70 کلاس به 57 کلاس درسال تحصیلی آینده کاهش می یابد.
وی گفت: هم اکنون ظرفیت کلاس های پیش دانشگاهی درمدارس دولتی از 10 تا 17 دانش آموز است که با طرح تجمیع تراکم کلاس ها به 30 تا 35 نفر افزایش می یابد ضمن اینکه 300 تا 400 ساعت آموزشی دبیران درماه صرفه جویی می شود که در دیگر مدارس متوسطه قابل استفاده است.
رزاقی افزود: سال تحصیلی آینده آخرین سال پایه پیش دانشگاهی در مدارس روزانه است و این پایه برای بزرگسالان تا سه سال آینده نیز ادامه دارد.

طرح تحول در آموزش و پرورش رویکرد خلاقانه دارد

 

طرح تحول در آموزش و پرورش رویکرد خلاقانه دارد

 

طرح تحول در آموزش و پرورش رویکرد خلاقانه دارد

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 767
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1539

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 54
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:860
بازدید سال:860
بازدید کل:1163183