عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » آموزش و اطلاع رسانی در ارتقای سلامت جامعه نقش مهم دارد

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبد کاووس

آموزش و اطلاع رسانی در ارتقای سلامت جامعه نقش مهم دارد

آموزش و اطلاع رسانی در ارتقای سلامت جامعه نقش مهم دارد

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس، آموزش و اطلاع رسانی را در پیشگیری و ارتقای سلامت جامعه مهم دانست و با تاکید بر آن گفت: استفاده از همه ظرفیت های اطلاع رسانی، بویژه فضای مجازی در این زمینه ضروری است.
مهندس عبدالقدیر کریمی در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی گنبدکاووس با اشاره به شیوع بیماری تب کریمه کنگو در برخی استان های کشور، گفت: با اینکه هنوز این بیماری در استان گلستان و گنبدکاووس مشاهده نشده ولی لازم است با اطلاع رسانی مناسب، مردم را آگاه کرد تا با رعایت اصول بهداشتی از ابتلا به بیماری جلوگیری شود.
کریمی همچنین از موافقت و دستور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خصوصی واگذاری زمین برای احداث بیمارستان 800 تختخوابی این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: زمین مورد نیاز قرار است با قیمت کارشناسی منطقه ای در چند هفته آینده واگذار شود.
وی از زحمات و پیگیری های انجام شده ازسوی مقامات شهرستانی، استانی و وزارت بهداشت و نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی برای تهیه زمین بیمارستان 800 تختخوابی این شهرستان قدردانی کرد.
فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین بر لزوم پیگیری موضوع جمع آوری زباله های جاده موسوم به نفت، نظارت جدی بر کشتار دام، عرضه محصولات خام دامی و برخورد با اماکن عرضه دخانیات و قلیان در این شهرستان تاکید کرد.
وی همچنین بر همکاری بیشتر بخشداران و شوراها و دهیاران با حوزه بهداشت و سلامت تاکید کرد.
در این جلسه رئیس شبکه دامپزشکی گنبدکاووس نیز گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص بیماری تب مالت و تب کریمه کنگو ارائه داد و تصریح کرد: تاکنون هیچ موردی از این بیماری ها بویژه تب کریمه کنگو در استان گلستان و این شهرستان مشاهده نشده است.
نادر گوگلانی افزود: برخی اقدامات از جمله سم پاشی دام ها و جایگاه های نگهداری دام از 20 روز پیش در مناطق روستایی گنبدکاووس آغاز شده است.
وی ادامه داد:بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو، ذبح دام با رعایت اصول بهداشتی در کشتارگاه های استاندارد و استفاده نکردن از گوشت قرمز به صورت گرم است.
وی افزود: لازم است پس از ذبح بهداشتی دام ها، گوشت قرمز و جگر خام به مدت 24 ساعت در یخچال با دمای صفر تا 4 درجه نگهداری و پس از آن مصرف شود.
وی تصریح کرد: شهروندان گوشت قرمز را از مکان های معتبر که گوشت های ممهور به مهر دامپزشکی را عرضه می کنند، تهیه کنند.

آموزش و اطلاع رسانی در ارتقای سلامت جامعه نقش مهم دارد

 

آموزش و اطلاع رسانی در ارتقای سلامت جامعه نقش مهم دارد

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 1005
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1527

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 18
بازدید دیروز: 40
بازدید ماه:252
بازدید سال:15051
بازدید کل:1177374