عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » آمارگیری کشاورزی برای برنامه ریزی این بخش ضروری است

فرمانداری ویژه شهرستان گنبد کاووس

آمارگیری کشاورزی برای برنامه ریزی این بخش ضروری است

آمارگیری کشاورزی برای برنامه ریزی این بخش ضروری است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس گفت: آمارگیری سراسری از بخش کشاورزی برای برنامه ریزی بهتر این بخش ضروری است و باید همه در این کار همکاری کنند.مهندس حمیدی در گردهمایی دهیاران این شهرستان افزود: از آنجا که جمعیت کشور رو به افزایش بوده و از سوی دیگر اراضی کشاورزی ثابت هستند، ضرورت دارد برای تامین غذای این جمعیت برنامه ریزی شود.
وی ادامه داد: آب و غذا چالش اصلی جوامع آینده است و اگر برنامه ریزی درستی در این بخش نشود، آینده بشر از این جهت مورد تهدید قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه بخش کشاورزی تاکنون نیز طبق برنامه اداره شده است، افزود: باید در کنار نهادینه شدن برنامه ریزی، علم و فن آوری نیز در این بخش به کار گرفته شوند.معاون استاندار گلستان، داشتن آمار دقیق از داشته های بخش کشاورزی کشور را الزامی خواند و گفت: تامین نهاده های کشاورزی، مبارزه با آفات، تهیه زیربناهای بخش کشاورزی ، اشتغال بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی، مدیریت بهره برداران این بخش و نیز تامین ماشین آلات کشاورزی نیاز به آمار صحیح و برنامه ریزی دارد.وی از دهیاران و شوراهای اسلامی روستایی خواست با ماموران آمارگیری همکاری کنند تا آمار دقیق ثبت شود. فرماندار گنبد با بیان اینکه در این شهرستان 26نفر کار آمارگیری کشاورزی را انجام خواهند داد، افزود: این آمارگیران با استفاده از وسایل نوین با دقت و سرعت کار خود را انجام خواهند داد.
وی گفت: آمارگیران آموزش های لازم را دیده اند و برکار خود تسلط دارند و همکاری و همراهی دهیاران در سرعت و دقت کار آنها موثر خواهد بود.
در این جلسه از سوی ستاد برگزاری آمارگیری عمومی کشاورزی شهرستان گنبد به سوالات دهیارات پاسخ داده شد. در بخش کشاورزی شهرستان گنبد 22هزار نفر بهره بردار وجود دارد.این شهرستان دارای 160 هزار هکتار زمین کشاورزی است که 83هزار هکتار آن دیم است و مابقی بصورت آبی کشت می شود.
سه هزار هکتار باغ در این شهرستان وجود دارد و مجموع محصولات کشاورزی برداشت شده این شهرستان دربخش کشاورزی سالانه حدود 700هزار تن است که در سال جاری این آماربه خاطر خشکسالی کاهش داشته است.سرشماری عمومی کشاورزی از5 مهر تا 18 آبان سال جاری در سراسر کشور انجام می شود.
اولین آمارگیری سراسری کشاورزی کشور در سال 52 و صرفا در سطح روستاها بوده است ودر بعد از انقلاب نیز اولین آمارگیری در سال 67 انجام شده است.
چهارمین سرشماری عمومی کشاورزی کشور قرار بود سال گذشته انجام شود که به خاطر آماده نبودن بستر، به امسال موکول شد

آمارگیری کشاورزی برای برنامه ریزی این بخش ضروری است

 

آمارگیری کشاورزی برای برنامه ریزی این بخش ضروری است

 

آمارگیری کشاورزی برای برنامه ریزی این بخش ضروری است

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 1072
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 152

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 557
بازدید دیروز: 351
بازدید ماه:1142
بازدید سال:15941
بازدید کل:1178264