عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » نماز بالاترین سرمایه معنوی جامعه است که باید مورد توجه جدی باشد


نماز بالاترین سرمایه معنوی جامعه است که باید مورد توجه جدی باشد

نماز بالاترین سرمایه معنوی جامعه است که باید مورد توجه جدی باشد

امام جمعه گنبد کاووس نماز را بالاترین سرمایه معنوی جامعه توصیف و بر ضرورت توجه و اهتمام جدی به آن تاکید کرد.
حجت الاسلام والمسلمین محمود ترابی در دومین اجلاس استانی نماز در مصلی امام جعفر صادق (ع) گنبدکاووس با قدردانی از برگزارکنندکان این اجلاس، افزود: نماز بهترین ذکر و راه برای ارتباط با خدا است.
وی با بیان اینکه حوزه نماز ظرفیت های زیادی دارد که کمتر به آن توجه شده است، خاطرنشان کرد: باید اقامه نماز را عملی کنیم و از پرداختن به برنامه های ظاهری پرهیز شود.
امام جمعه گنبدکاووس با بیان اینکه در مدیریت فرهنگی هنوز حرفی برای گفتن نداریم و در مهندسی فرهنگی نیز کارهای زیادی باید انجام شود، تصریح کرد: باید به فعالیت های حوزه نماز و نورانیت آن درجامعه بویژه در بین جوانان بیشتر توجه کنیم.
در این اجلاس، امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس نیز در سخنانی با تبریک روز امور تربیتی و تربیت اسلامی و قدردانی از برگزاری دومین اجلاس استانی نماز در این شهرستان گفت: از نعمت های خداوند به مسلمانان انجام فریضه نماز است که در شب معراج به پیامبر داده شد تا با انجام آن به قرب و رضوان الهی برسیم.
آخوند عبدالباسط نوریزاد، نماز را تعهد انسان نسبت به خداوند متعال دانست و افزود: انسان نباید این تعهد را با سرگرم شدن به مسائل دنیوی و یا به بهانه مشاغل کاری و یا ضعف ایمان، سست کند.
وی گفت: انسان همانگونه که به تعهد خود نسبت به مقام مسئول یا مافوق عمل می کند باید به تعهد خود نسبت به خداوند نیز عمل نماید.
آخوند نوریزاد همچنین نماز را خشوع و خضوع در برابر خداوند دانست و اضافه کرد: باید تلاش کرد نماز را از عادت به عبادت واقعی تبدیل کرد زیرا نماز در واقع پند و اندرز برای زندگی بهتر و سعادت انسان است.
امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی باید به مساله نماز توجه ویژه شود و همه مسئولان باید در این حوزه الگوی مردم باشند.
وی گفت: نماز خواندن سبب می شود تا مورد قرب و رضوان الهی و شفاعت نبی مکرم اسلام ص در قیامت قرار گیریم.
آخوند نوریزاد گفت: استان گلستان و شهرستان گنبدکاووس مظهر وحدت و صمیمیت شیعه و اهل سنت است و باید در حوزه فرهتگی مورد توجه بیشتر مسئولان قرار گیرد.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 861
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1405

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 159
بازدید دیروز: 664
بازدید ماه:7284
بازدید سال:22083
بازدید کل:1184406