عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » ثبت وقایع حیاتی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه گنبد کاووس

ثبت وقایع حیاتی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود

ثبت وقایع حیاتی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه گنبدکاووس درنشست شورای ثبت وقایع حیاتی این شهرستان با اشاره به اهمیت آمار و اطلاعات صحیح دربرنامه ریزی ها، برلزوم همکاری همه دستگاه های اجرایی و اداری و مردم با ثبت احوال در ثبت بموقع وقایع حیاتی چهارگانه تاکید کرد.
فرهاد شیبک گفت: برای تحقق این همکاری ها بویژه همکاری های مردمی باید ثبت وقایع حیاتی به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود زیرا هرگونه سوء استفاده از اسناد هویتی (کارت ملی و شناسنامه) پیامدهای ناگوار اجتماعی و بعضا امنیتی برای کشور به همراه می آورد.
وی از مسئولان ادارات و نهادها بویژه ثبت احوال خواست، با برگزاری کلاس های آموزشی و توجیهی برای کارکنان ادارات و نهادها، خانه های بهداشت، دهیاران و مدارس، فرهنگ سازی لازم برای همکاری با ثبت احوال درثبت وقایع چهارگانه انجام دهد.
غلامحسین مهماندوست اظهار داشت: مقایسه آمارها گویای این نکته است که تعداد ثبت ازدواج ها 4،7 درصد و طلاق ها سه درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.
وی با بیان اینکه آمار ثبت ازدواج درمناطق شهری گنبدکاووس 12 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است، افزود: علاوه بر کاهش آمار ازدواج دراین مناطق، دو سوم از آمار طلاق های این شهرستان در مناطق شهری بوده است.
مهماندوست همچنین از کاهش 2 درصدی آمار ولادت ها در گنبدکاووس در نیمه نخست امسال خبر داد و اضافه کرد: دراین مدت 4598 واقعه ولادت ثبت شده که 2398 مورد آن نوزاد پسر و بقیه نوزاد دختر بودند.
وی تصریح کرد: ازمجموع نوزادان متولد شده گنبدکاووس درنیمه نخست امسال، 1896 مورد ساکن مناطق شهری و 2702 مورد ساکن مناطق روستایی بوده اند.
رئیس اداره ثبت احوال گنبدکاووس به آمار فوت شدگان درنیمه نخست امسال نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت، 665 نفر شامل 391 مرد و 274 زن فوت کردند که درمقایسه با مدت مشابه سال قبل 18 درصد کاهش داشته است.
مهماندوست، بیماری های قبلی و عروقی، تنفسی، گوارشی، عفونی و انگلی، عصبی و سرطان ها را به ترتیب فراوانی، علت اصلی فوت ها در گنبدکاووس برشمرد و گفت: حوادث رانندگی از دیگر عوامل مهم فوت افراد در این شهرستان می باشد.
وی، صدور 6411 جلد شناسنامه جدید درقالب اجرای طرح تعویض شناسنامه های قدیمی و صدور 27 هزار و 980 جلد کارت هوشمند ملی در نیمه نخست امسال را از دیگر فعالیت های اداره ثبت احوال گنبدکاووس اعلام کرد.
مهماندوست ثبت بموقع وقایع حیاتی چهارگانه در گنبدکاووس بویژه فوت ها و ولادت ها را بسیار مهم دانست و گفت: کم توجهی دراین خصوص موجب برخی سوء استفاده ها بالاخص ازسوی اتباع بیگانه می شود.
وی خاطرنشان کرد: در صورت ثبت نکردن ولادت ها در مدت 15 روز و فوت ها در مدت 10 روز، افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی می شوند.
وی، وقوع پدیده فرزندخواندگی و کم توجهی نسبته ثبت واقعه فوت بویژه در مناطق روستایی را نگران کننده دانست و برلزوم همکاری بیشتر دهیاران، خانه های بهداشت و مراکز درمانی در این خصوص تاکید کرد.

ثبت وقایع حیاتی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود

 

ثبت وقایع حیاتی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 754
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1215

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 12
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:818
بازدید سال:818
بازدید کل:1163141