عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » اتخاذ رویه واحد در سطح استان برای برخورد با سگ های ولگرد ضروری است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس

اتخاذ رویه واحد در سطح استان برای برخورد با سگ های ولگرد ضروری است

اتخاذ رویه واحد در سطح استان برای برخورد با سگ های ولگرد ضروری است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به فقدان وحدت رویه برای ساماندهی سگ های ولگرد گفت: اتخاذ رویه واحد در سطح استان برای برخورد با سگ های ولگرد ضروری است.
مهندس عبدالقدیر کریمی خاطرنشان کرد: با توجه به تبعات احتمالی اجتماعی و بهداشتی موضوع، ضروری است با برگزاری نشست های کارشناسی و تخصصی در سطح استان، رویه واحدی برای ساماندهی سگ های ولگرد اتخاذ و برای اجرا به شهرستان ها ابلاغ شود.
وی با اشاره به اینکه برنامه زنده گیری سگ های ولگرد شاید بهترین راه باشد، خاطرنشان کرد: با حرف و شعار، کارها محقق نمی شود و باید واقعیت های موجود هم دیده شود و اینکه آیا ابزارها و ظرفیت لازم برای زنده گیری سگ های ولگرد وجود دارد یا خیر.
فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اهمیت حوزه سلامت، گفت باید تصمیمی اتخاذ شود که موضوع سگ های ولگرد ساماندهی شده و کمترین حاشیه ها را نیز داشته باشد.
فرهاد بدیعی نیز در این جلسه گفت: 57 تا 70 روستای شهرستان نیازمند عملیات طعمه گذاری علیه جوندگان است که اگر به صورت استاندارد انجام شود، بار مالی آن برای هردوره بین 570 میلیون تا یک میلیارد ریال برآورد می شود.
وی همکاری بیشتر دستگاه ها بخصوص بخشداری ها را در این زمینه خواستار شد و افزود: برای انجام عملیات طعمه گذاری در حاشیه محیط یک هزار متری روستاهای درگیر با بیماری سالک نیازمند کمک و حمایت هستیم.
وی ضرورت ساماندهی سگ های ولگرد برای مبارزه با بیماری هاری را از دیگر موارد با اهمیت برای بهداشت و سلامت شهروندان ذکر کرد و گفت: با توجه به برنامه زنده گیری سگ های ولگرد که در عمل با مشکلاتی مواجه است، جمعیت آنها رو به افزایش گذاشته است.
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر ضرورت مقابله با سگ های ولگرد گفت: برنامه اتلاف سگ های ولگرد در مناطقی که سلامت مردم را به خطر می اندازد باید تداوم داشته باشد.
در این نشست ، اعضای کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان گنبدکاووس نیز به بیان نقطه نظرات خود در خصوص مباحث مطروحه پرداختند.

اتخاذ رویه واحد در سطح استان برای برخورد با سگ های ولگرد ضروری است

 

اتخاذ رویه واحد در سطح استان برای برخورد با سگ های ولگرد ضروری است

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 940
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1142

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 297
بازدید دیروز: 508
بازدید ماه:8636
بازدید سال:23435
بازدید کل:1185758