عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » فرماندار ویژه : هدف، ایجاد تغییر در فکر، نگرش و فرهنگ ساکنان محله اسلام آباد است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس

فرماندار ویژه : هدف، ایجاد تغییر در فکر، نگرش و فرهنگ ساکنان محله اسلام آباد است

فرماندار ویژه : هدف، ایجاد تغییر در فکر، نگرش و فرهنگ ساکنان محله اسلام آباد است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در نشست بررسی توانمندسازی محله اسلام آباد روستای قلندرآباد با تشریح اقدامات انجام شده در محله اسلام آباد این شهرستان گفت: محور برنامه های انجام شده در این محله که از نیمه دوم سال گذشته آغاز شده ، برمبنای مسائل فرهنگی و اجتماعی بوده و هدف، ایجاد تغییر در فکر، نگرش و فرهنگ ساکنان این محله است.
مهندس محمد حمیدی الحاق محله اسلام آباد به روستای قلندرآباد این شهرستان و بیرون آوردن آن از حالت بلاتکلیفی با هدف مقدور کردن اقدامات عمرانی دستگاه های خدمات رسان از قبیل آب و برق و گاز را اولین اقدام برای ایجاد تغییر در این محله برشمرد .
معاون استاندار گلستان افزود: با این اقدام، دستگاه های خدمت رسان فارغ از محدودیت های قانونی توانستند خدمات مورد نیاز برای اهالی محله را ساماندهی کرده و در کنار آن برنامه های متعدد فرهنگی و اجتماعی از سوی نهادها و ادارات ذیربط در این محله آغاز شد.
وی این اقدامات را متنوع و در حوزه های گوناگون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایجاد اشتغال ، آمورش های فنی و حرفه ای ، بهداشتی و مقابله با آسیب های اجتماعی برشمرد و گفت : بسیج حضور پررنگی در اجرای برنامه های فرهنگی در این محله داشته و سایر ادارات نیز هر کدام در راستای شرح وظایف خود ، برنامه های متعددی را با هدف ایجاد تغییرات مثبت در این محله آغاز کرده اند.
حمیدی با بیان اینکه تا فکر مردم تغییر نکند، اقدامات انجام شده نتیجه بخش نخواهد بود، بر محوریت انجام فعالیت های فرهنگی و اجتماعی با هدف توانمندسازی و ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی ساکنین محله اسلام آباد تاکید کرد و گفت: در کنار این اقدامات، انجام امور عمرانی در این محله نیز در حال پیگیری است .
وی از احداث حسینیه، پارک و زمین ورزشی به عنوان برنامه های دردست اقدام در محله اسلام آباد نام برد و گفت: حل مشکلات مربوط به تملک زمین های در نظر گرفته برای این پروژه ها در دستور کار است.
در این نشست مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری گلستان ایجاد تغییر در نقاط آلوده و پرخطر از طریق اقدامات ایجابی با رویکرد عمرانی و اجتماع محور را از برنامه های دردست اجرا در استان اعلام کرد
حیدرعلی احمدی افزود: اجرای این برنامه از سال گذشته در دو نقطه پرخطر و آلوده گرگان و یک نقطه در شهرستان گنبدکاووس آغاز شده است.
وی خاطرنشان کرد: ایجاد تغییرات با هدف ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی در این گونه مناطق و کاستن از مشکلات و معضلات اجتماعی ، فرهنگی و امنیتی از جمله مواد مخدر از اهداف برنامه هایی است که در این مناطق در حال انجام است.
وی خطاب به مسئولان دستگاه های شهرستان گنبدکاووس که متولی اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی در محله اسلام آباد هستند، گفت: تلاش برای رقیق سازی مشکلات و معضلات مناطق آلوده و پرخطر و همسان سازی آنها با سایر مناطق از طریق ایجاد تغییراتی که برای مردم هم ملموس باشد از موارد مورد تاکید استاندار گلستان است.
وی با تشریح اهمیت انجام اقدامات ایجابی با رویکرد عمرانی و اجتماع محور در این نقاط خاطرنشان کرد: انجام این اقدامات کاملا مورد حمایت مسئولان استانی می باشد.
. در این نشست مسئولان ادارات مختلف شهرستان گنبدکاووس اقدامات انجام شده در زمینه حرفه آموزی ، ایجاد اشتغال، بهداشتی، آموزشی ، فرهنگی، مقابله با معضلات اجتماعی و توانمند سازی ساکنین این محله و ارتقای وضعیت فرهنگی و اجتماعی آنان را تشریح کردند.
محله اسلام آباد روستای قلندرآباد در جوار امامزاده یحیی بن زید شهرستان گنبدکاووس واقع است که بر اساس آمار اعلام شده در این نشست 229 خانوار ایرانی و 32 خانوار افغان در آن ساکن بوده و به عنوان محله پرخطر و آلوده از معضلات اجتماعی و فرهنگی عدیده از جمله مواد مخدر رنج می برد.

فرماندار ویژه : هدف، ایجاد تغییر در فکر، نگرش و فرهنگ ساکنان محله اسلام آباد است

 

فرماندار ویژه : هدف، ایجاد تغییر در فکر، نگرش و فرهنگ ساکنان محله اسلام آباد است

 

فرماندار ویژه : هدف، ایجاد تغییر در فکر، نگرش و فرهنگ ساکنان محله اسلام آباد است

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 762
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1065

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 158
بازدید دیروز: 664
بازدید ماه:7283
بازدید سال:22082
بازدید کل:1184405