عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » خرید محصولات پاییزه 20 هزار میلیارد ریال را وارد چرخه اقتصادی گلستان می کند


خرید محصولات پاییزه 20 هزار میلیارد ریال را وارد چرخه اقتصادی گلستان می کند

خرید محصولات پاییزه 20 هزار میلیارد ریال را وارد چرخه اقتصادی گلستان می کند

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان گفت: با خرید محصولات پاییزه شامل گندم، جو و دانه روغی کلزا، 20 هزار میلیارد ریال منابع مالی وارد چرخه اقتصادی استان می شود که در بهبود وضعیت مردم و رونق اقتصادی استان تاثیرگذار است
محمود ربیعی درمراسم نخستین جشن برداشت گندم استان گلستان که باحضور مجری طرح محوری گندم کشور درمجموعه سوارکاری گنبدکاووس برگزار شد، خاطرنشان کرد: 15 هزار میلیارد ریال از این مبلغ مختص خرید تضمینی گندم است.
وی با خوب ارزیابی کردن وضعیت مزارع گندم کشور و گلستان و پیش بینی افزایش تولید در سال زراعی جاری، افزود: افزایش تولید گندم در سالجاری که به شکرانه آن این جشن برگزار می شود و شایسته است که در سطح ملی هم برگزار شود، حاصل تلاش کشاورزان، متولیان جهادکشاورزی و مهمتر از همه لطف و عنایت خداوند به ملت ایران است.
ربیعی اضافه کرد: در سایه سیاست های حمایتی دولت و برنامه ریزی های مناسب درحوزه کشاورزی،امروز در آستانه خودکفایی تولید گندم و قطع واردات آن هستیم در حالی که واردات گندم که درسال های آخر دولت قبل روند صعودی به خود گرفته بود.
وی با اشاره به شعار امسال اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: تحقق این شعار که بر پنج رکن از جمله مردمی بودن، عدالت محوری و خودکفا شدن درتولید استوار است، نیازمند تلاش همه مردم بویژه کشاورزان در زمینه تولید محصول و نیز حمایت دولت است.
معاون استاندار گلستان یادآور شد: دولت در سال های اخیر حمایت های خوبی از بخش کشاورزی و تولید انجام داده است که تنها درسال جاری و برای حمایت از واحدهای تولیدی راکد یا نیمه فعال مبلغ 160 هزار میلیارد ریال تسهیلات در کل کشور اختصاص داده که سهم استان گلستان چهار هزارو 220 میلیارد ریال است.
ربیعی ابراز امیدواری کرد: درسایه حمایت های دولت از بخش تولید، شاهد رشد و رونق چرخه اقتصاد کشور و استان گلستان و بهبود وضع زندگی مردم باشیم.
امام جمعه گنبدکاووس نیز دراین مراسم با اشاره به وضعیت خوب تولید محصولات درسال جاری، گفت: کشاورزان از این حیث باید خداوند را شاکر باشند و سهم زکات محصول خود را به نیازمندان و احداث پروژه های عام المنفعه اختصاص دهند.
حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین سبحانی افزود: گنبدکاووس درحوزه فضاهای بهداشتی و درمانی با کمبودهایی مواجه است و قرار است بیمارستان 800 تختخوابی دراین شهرستان احداث شود که نیازمند تامین زمین مناسب از سوی خیرین است.
دراین مراسم دو معاون رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان، فرماندار ویژه و برخی مسئولان و نیز کشاورزان شهرستان گنبدکاووس حضور داشتند.
امسال دراستان گلستان 380 هزار هکتار به کشت گندم اختصاص یافته است که پیش بینی تولید یک میلیون و 350 هزار تن محصول از این مزارع می شود

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 757
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1043

نظرات این مطلب :

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 79
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:885
بازدید سال:885
بازدید کل:1163208