معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس در نشست روابط عمومی ادارات با فرماندارویژه اظهار داشت: در کشورهای پیشرفته روابط عمومی هر سازمان حرف اول را میزند اما متاسفانه در کشورهای جهان سوم، روابط عمومی ها دچار روزمرگی و کارهای تبلیغات شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی فرمانداری ویژه ، مهدی دهرویه تصریح کرد: روابط عمومی باید بتواند ارتباط دو سویه بین مردم و مدیر دستگاه اجرایی برقرار کرده و هنرمندانه موضوعات و مشکلات مردم را به مدیر خود و عملکرد و فعالیت های انجام شده را به مردم اطلاع رسانی کند.
فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: برخی اوقات مدیران یا دستگاه اجرایی مورد هجمه ی افراد مغرض یا رسانه های معاند قرار می گیرند و این به دلیل عدم ایفای نقش روابط عمومی در انتشار اطلاعات صحیح است.
وی با بیان اینکه روابط عمومی ها باید جایگاه واقعی خود را شناخته و به ارزش کار خود باور و یقین داشته باشند، افزود: روابط عمومی ها در کار خود باید صداقت و اخلاق مداری را رعایت کرده و در زمان انتخابات نیز وابستگی خاصی به مدیر یا جناحی نداشته و به گونه ای رفتار کند که مدیر دستگاه اجرایی مجبور به انتشار واقعیت ها باشد نه انتشار اخبار کذب.
وی تصریح کرد: در راستای هم افزایی، انتقال تجربیات و رقابت مثبت مدیران دستگاه های اجرایی، جلسات ماهانه بین روابط عمومی های ادارات شهرستان برگزار و نقاط قوت و ضعف ها احصا شده شاخص های شهرستان با مدل بومی سازی تهیه شده و در یک برنامه کوتاه مدت بررسی و پیگیری شود.
وی بیان کرد: همه روابط عمومی ها از یک بدنه حاکمیتی و دارای یک رسالت مشترک هستند و مانند یک مشاور باید مسیر درست را به مدیر نشان دهند.
وی بر ضرورت توجه به زمان و زبان مناسب در اقناعسازی افکار عمومی تاکید کرد و گفت: در شرایطی که دشمن به صورت لحظهای در حال بمباران اطلاعاتی است، آنچه میتواند به اقناع افکار عمومی کمک کند، ارائه اطلاعات هوشمندانه و متعهدانه در زمان درست است.
روابط عمومی های ادارات نیز گفتند: نگاه مدیران دستگاه های اجرایی به حوزه روابط عمومی یک نگاه سنتی بوده و از منظر آنها وظیفه روابط عمومی صرفا هماهنگی و تعیین وقت جلسات، ملاقات های عمومی و نصب بنر در مناسبت های مختلف است در صورتی که با توجه به بارش سیل اسا اطلاعات درست و غلط در فضاهای مجازی، رسالت روابط عمومی ها بسیار بالاتر و مهمتر است.
آنها افزودند: بسیاری از روابط عمومی های ادارات چند وظیفه را عهده دار بوده و به خاطر چند شغل بودن از فلسفه واقعی وجودی روابط عمومی خارج می شوند.
آنها تصریح کردند: با توجه به سرعت انتشار اطلاعات در فضاهای مجازی نیاز است روابط عمومی ها به روزرسانی شوند تا بهتر بتوانند به رسالت و وظیفه خود عمل کنند